هرآنچه كه درباره كرونا دلتا يا كرونا هندي بايد بدانيد

آخرين اخبار پزشكي ايران و جهان را در اينجا بيابيد

هرآنچه كه درباره كرونا دلتا يا كرونا هندي بايد بدانيد

۱۱ بازديد

گسترش يك سويه جديد از ويروس كرونا به نام دلتا كرونا موج جديدي از نگراني را در بين مردم و متخصصان تغذيه در سراسر جهان ايجاد كرده است. بر اساس شواهد موجود ، اين نوع جهش تاج نسبت به ساير انواع ويروس ها مسري است و علائم شديدتري ايجاد مي كند. اما غير از اين …

منبع :
هرآنچه كه درباره كرونا دلتا يا كرونا هندي بايد بدانيد

هرآنچه كه درباره كرونا دلتا يا كرونا هندي بايد بدانيد https://ijmarket.com/blog/هرآنچه-كه-درباره-كرونا-دلتا-يا-كرونا-هن/ https://ijmarket.com/blog/هرآنچه-كه-درباره-كرونا-دلتا-يا-كرونا-هن/#respond ايجي ماركت Sun, 18 Jul 2021 20:42:36 0000 سلامتي و پزشكي https://ijmarket.com/blog/هرآنچه-كه-درباره-كرونا-دلتا-يا-كرونا-هن/

گسترش يك سويه جديد از ويروس كرونا به نام دلتا كرونا موج جديدي از نگراني را در بين مردم و متخصصان تغذيه در سراسر جهان ايجاد كرده است. بر اساس شواهد موجود ، اين نوع جهش تاج نسبت به ساير انواع ويروس ها مسري است و علائم شديدتري ايجاد مي كند. اما غير از اين …

منبع :
هرآنچه كه درباره كرونا دلتا يا كرونا هندي بايد بدانيد

گسترش يك سويه جديد از ويروس كرونا به نام دلتا كرونا موج جديدي از نگراني را در بين مردم و متخصصان تغذيه در سراسر جهان ايجاد كرده است. بر اساس شواهد موجود ، اين نوع جهش تاج نسبت به ساير انواع ويروس ها مسري است و علائم شديدتري ايجاد مي كند. اما غير از اين ، Crown Delta چيست و ما چه چيزي را در مورد آن مي دانيم؟ در اين مقاله ، بر اساس آخرين اطلاعات پزشكي ، مي خواهيم همه آنچه را كه بايد در مورد Delta Corona بدانيد شرح دهيم. با ما بمان.

Delta Corona يا Corona هند چيست؟
Delta Corona ، معروف به Corona B.1.617.2 ، اولين بار در هند كشف شد ، اما طبق گزارش سازمان بهداشت جهاني در بيش از 70 كشور جهان پيدا شده است. جهش ژنتيكي ذاتي ويروس ها است و به هيچ وجه مشكل جديدي نيست. در واقع ، همه جهش ها خطرناك يا نگران كننده نيستند و تاج قبلاً بارها جهش يافته است.
با اين حال ، خطرناك ترين جهش هاي ويروس عبارتند از آلفا (اولين بار در انگلستان شناسايي شد) ، بتا (اولين بار در آفريقاي جنوبي شناسايي شد) ، گاما (اولين بار در برزيل شناسايي شد) و نوع دلتا ، كه جهش هاي ديگر هستند. تاج ها متفاوت است.

پروتئين سنبله عنصر نقطه اي است كه به ويروس تاج تاجي شكل مي دهد و خاصيت دلتا كرونا يا جهش تاج هند مربوط به اين قسمت است. اين پروتئين هاي سنبله مانند قلاب هايي هستند كه بايد گيرنده هاي بدن انسان را پيدا كرده و به آنها بچسبند. تحقيقات نشان داده است كه اين قلاب ها به گيرنده هايي موسوم به ACE-2 متصل مي شوند. وقتي پروتئين هاي سنبله بتوانند باز شوند و وارد سلول ها شوند ، با تكثير كد ژنتيكي ويروس ، عفونت گسترش مي يابد.
برخي جهش هاي كليدي تاج ، مانند E484Q ، L452R و P614R ، اتصال پروتئين هاي سنبله به گيرنده هاي ACE-2 را بسيار آسان مي كنند. اين بدان معني است كه اين نوع ويروس كرونا مي تواند بدن را آلوده و سريعتر از انواع ديگر تكثير كند و همچنين به راحتي از سيستم ايمني بدن فرار كند.
تاج دلتا مسري
بيشتر مطالعات حاكي از آن است كه تاج دلتا يا تاج هندي 50 تا 60 درصد بيشتر از نوع آلفا مسري است. ويروس آلفا كرونا 50 تا 60 درصد بيشتر از تاج اصلي مسري است.
در نتيجه ، اگر نرخ توليد مثل تاج اصلي 2.4 تا 2.6 باشد ، اين عدد براي تاج آلفا 3.6 تا 4.2 و براي نوع دلتا 5.6 ​​تا 6.7 است. به عبارت ديگر ، اگر فرد مبتلا به بيماري شريان كرونر اوليه توانايي آلودگي حدود دو نفر را داشته باشد ، اگر كرونا آلفا داشته باشد ، توانايي آلودگي حدود چهار نفر را دارد. شدت فاجعه در جايي مشهود است كه تعداد تاج هند مي تواند به 25 نفر برسد.
علائم تاج هند چيست؟
اما شايد مهمترين س atال فعلي در مورد تاج اين باشد كه علائم تاج هند چيست و از كجا بفهميم كه دلتاي تاج را گرفته ايم؟
به گفته پزشكان چيني ، علائم بيماري عروق كرونر هند متفاوت و شديدتر از آن است كه قبلاً در بيماران مبتلا به بيماري عروق كرونر اوليه ديده شده است. تب دلتا كرونا نيز گزارش شده است ، اما موارد بيشتري در مورد سطح ويروس در بدن گزارش شده است و افراد طي 3 تا 4 روز به شدت بيمار مي شوند.در انگلستان اما علائم تاج هند متفاوت گزارش شده است. مطالعه روي ويروس نشان داد كه شايع ترين علائم سردرد ، گلودرد و آبريزش بيني است. حدود 91٪ از تاج هاي جديد ثبت شده در انگليس هندي هستند.
براي افراد جوان ، علائم بيماري كرونر قلب ممكن است فقط به صورت يك سرماخوردگي شديد ظاهر شود ، اما هنوز هم مي توانند ويروس را به گروه هايي انتقال دهند كه هنوز واكسينه نشده اند. در حقيقت ، حتي افرادي كه علائم بيماري عروق كرونر قلب را ندارند ، مي توانند ويروس را به افراد ديگر منتقل كنند.
اما علاوه بر علائم كرونا دلتا كه در چين و انگليس گزارش شده است ، بهتر است مراقب علائمي مانند سرفه ، تنگي نفس ، خستگي غير قابل توضيح يا از دست دادن حس بويايي و چشايي باشيد.
با اين حال ، با توجه به اطلاعات موجود و مواردي كه ذكر كرديم ، علائم تاج هند را مي توان به بخشهاي زير تقسيم كرد:
علائم شايع كرونر در هند

تب
سرفه خشك
خستگي

علائم كرونر هندي خيلي شايع نيست

گلودرد
اسهال
ورم ملتحمه
سردرد
از دست دادن حس بويايي و چشايي.
خارش پوست يا تغيير رنگ انگشتان دست و پا

علائم خطرناك و جدي تاج هند

مشكل يا تنگي نفس
درد قفسه سينه يا احساس فشار در قفسه سينه.
از دست دادن قدرت گفتن يا حركت

افرادي كه علائم متوسط ​​دلتا كرونر دارند مي توانند در خانه مراقبت شوند ، اما اگر علائم خفيف باشد ، توصيه مي شود به يك مركز بهداشتي مراجعه كنند. علائم دلتا كرونر معمولاً تا 5 تا 6 روز پس از عفونت ظاهر مي شود ، اما اين دوره متفاوت است و در افراد مختلف مي تواند تا 14 روز ادامه داشته باشد.
آيا واكسن كرونا گونه هاي جهش يافته دلتا را تحت تأثير قرار مي دهد؟
طبق اطلاعات موجود ، عليرغم تفاوت بين دلتا و تاج طبيعي ، خوشبختانه واكسن هاي توليد شده از تاج مي توانند در برابر اين نوع موثر باشند و ارگانيسم را مقاوم كنند. طبق يك مطالعه ، 20 نفر كه دو دوز واكسن Pfizer-BioNTech دريافت كرده اند ، آنتي بادي كافي براي مبارزه با انواع مختلف تاج ، از جمله تاج دلتا داشتند.
با اين حال ، برخي از محققان بر اين باورند كه با وجود آزمايشگاه مثبت و نتايج تحقيقات ، تحقيقات بيشتري براي تأييد موثر بودن واكسن كرونا در گونه هاي دلتا جهش يافته لازم است. به عبارت ديگر ، نتايج واكسيناسيون در دنياي واقعي نياز به بررسي بيشتر و گزارش نتايج آن دارد.

توجه به اين نكته حائز اهميت است كه در واكسنهايي كه شامل دو دوز تزريق هستند ، در صورت تزريق هر دو دوز ، بدن مي تواند از خود در برابر بيماري عروق كرونر محافظت كند و تزريق يك دوز ممكن است نتايج كافي نداشته باشد.
پيشگيري از دلتا كرونا
پيشگيري از دلتا كرونر تفاوت چنداني با ويروس كرونا ندارد. اگر قبلاً عليه ويروس واكسينه نشده ايد ، توصيه مي شود از مكان هاي شلوغ ، فاصله هاي اجتماعي خودداري كنيد ، تا آنجا كه ممكن است در خانه بمانيد ، ماسك بزنيد و دستان خود را به طور مرتب با آب و صابون بشوييد.
كرونا دلتا در ايران
اخبار رسمي حاكي از ورود تاج هند به ايران است و سخنگوي وزارت بهداشت موارد اين بيماري را در اين كشور تأييد كرده است ، اما به غير از اين ، اطلاعات ديگري در مورد تاج هند در ايران در دسترس نيست.همانطور كه گفته شد ، اقدامات براي جلوگيري از تاج هند مشابه تاج اصلي است و عليرغم گزارش هاي محدود در مورد شيوع تاج هند در ايران ، به هموطنان عزيز توصيه مي شود اين اقدامات را تا زمان واكسيناسيون تاج كامل براي كاهش خطر جدي تر انجام دهند تاج هند. تاج يا ساير جهش هاي ويروسي براي به حداقل رساندن.
آخرين كلمه
دلتا تاج يا تاج هند نوعي جهش يافته از ويروس كرونا است كه تا 10 برابر ويروس طبيعي مسري است و مي تواند علائم شديدتري ايجاد كند. بيماري عروق كرونر ممكن است در افراد جوان مانند يك سرماخوردگي شديد رخ دهد ، اما اين افراد مي توانند ويروس را به گروه هاي پر خطر منتقل كنند.
بر اساس داده هاي موجود ، واكسن هاي تاج ضد تاج جهش يافته دلتا نيز موثر هستند و مي توانند ايمني بدن را تأمين كنند ، اما براي تأييد اين امر به نتايج بيشتري در دنياي واقعي نياز است. در حال حاضر بهتر است به علائم شريان كرونر هند توجه ويژه اي داشته باشيد و در صورت ابتلا به اين بيماري حتما به مراكز درماني مراجعه كنيد.
منابع:
healthline.com
qz.com
khabaronline.ir

مهمترين تفاوت تاج دلتا با تاج معمولي چيست؟

علائم مسري تر و شديدتر است.

آيا واكسن هاي موجود در دلتا كرونر موثر هستند؟

بله ، واكسن هاي كرونا دلتا مورد تأييد سازمان بهداشت جهاني موثر هستند.

بهترين راه جلوگيري از تاج دلتا چيست؟

دستورالعمل هاي تاج منظم را اجرا كنيد

آيا كرونا دلتا جهش يافته است؟

بله ، اين نوع تاج با جهش هاي ژنتيكي همراه بوده است.

كليه مطالب موجود در سايت به عهده منابع اصلي است و بانك مشاغل اينفوجاب هيچ گونه مسئوليتي در قبال مطالب ندارد.

منبع :
هرآنچه كه درباره كرونا دلتا يا كرونا هندي بايد بدانيد

https://ijmarket.com/blog/هرآنچه-كه-درباره-كرونا-دلتا-يا-كرونا-هن/feed/ 0

منبع :https://ijmarket.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.