ورنر هرتسوك و «ديدار با گورباچف» / نگاهي به يكي از رهبران بزرگ قرن بيستم

آخرين اخبار پزشكي ايران و جهان را در اينجا بيابيد

ورنر هرتسوك و «ديدار با گورباچف» / نگاهي به يكي از رهبران بزرگ قرن بيستم

۲۰ بازديد

مجله تجربه، ترجمه علي افتخاري پسر پدر و مادري فقير در نزديكي روستاي پريلنووي در قفقاز شمالي به دنيا آمد و در حومه شهر بزرگ شد. گاهي اوقات شب بعد با گوساله اي گرم در انبار مي خوابد. مادر پسر خواندن ياد نگرفت. پدرش در جنگ جهاني دوم به جنگ با آلمان ها رفته بود …

منبع :
ورنر هرتسوك و «ديدار با گورباچف» / نگاهي به يكي از رهبران بزرگ قرن بيستم

ورنر هرتسوك و «ديدار با گورباچف» / نگاهي به يكي از رهبران بزرگ قرن بيستم https://ijmarket.com/blog/ورنر-هرتسوك-و-ديدار-با-گورباچف-نگاهي/ ايجي ماركت Sun, 02 Jan 2022 13:14:43 0000 فيلم و هنر https://ijmarket.com/blog/ورنر-هرتسوك-و-ديدار-با-گورباچف-نگاهي/

مجله تجربه، ترجمه علي افتخاري پسر پدر و مادري فقير در نزديكي روستاي پريلنووي در قفقاز شمالي به دنيا آمد و در حومه شهر بزرگ شد. گاهي اوقات شب بعد با گوساله اي گرم در انبار مي خوابد. مادر پسر خواندن ياد نگرفت. پدرش در جنگ جهاني دوم به جنگ با آلمان ها رفته بود …

منبع :
ورنر هرتسوك و «ديدار با گورباچف» / نگاهي به يكي از رهبران بزرگ قرن بيستم

مجله تجربه، ترجمه علي افتخاري

پسر پدر و مادري فقير در نزديكي روستاي پريلنووي در قفقاز شمالي به دنيا آمد و در حومه شهر بزرگ شد. گاهي اوقات شب بعد با گوساله اي گرم در انبار مي خوابد. مادر پسر خواندن ياد نگرفت. پدرش در جنگ جهاني دوم به جنگ با آلمان ها رفته بود و وقتي به خانه برگشت به پسرش گفت: «ما جنگيديم تا جنگ تمام شد. “شما بايد اينطور زندگي كنيد.” و در آن سالهاي پس از جنگ، وقتي پسر نوجوان بود، بيش از سهم خود از مبارزه مي خواست. منطقه اطراف پريلنوير يخ زده بود. زيرساخت ها در طول جنگ به شدت آسيب ديد و خشكسالي در سال هاي اول پس از جنگ منجر به قحطي شديد شد، اما در نهايت باران باريد و پدر و پسر در سال 1949 روزانه 20 ساعت با دستگاه دروگر گندم كار كردند و محصول زيادي را به ارمغان آوردند. مزرعه. آنها با هم برنده جوايز دولتي شده اند.

    آرم بدون امتياز رايگان ميخائيل گورباچف

ورنر هرزوك، فيلمساز آلماني در ابتداي گزارش سال 2018 “ديدار گورباچف” با آندره سينگر گفت: “تصور مكاني تا اين لحظه در ميانه ناكجاآباد، يكي از بزرگترين رهبران قرن، سخت است.” او در قرن بيستم ظاهر شد.

داستان ميخائيل سرگئيويچ گورباچف ​​در تاريخ خود قابل توجه است، نوع واقعيت “دكتر ژيواگو” داستاني است كه به معناي واقعي كلمه در يك مزرعه در دهه 1930 آغاز شد و شامل ظهور قريب الوقوع او از استان ها به مركز زندگي سياسي شوروي، پليتبورو است. . سياست كميته مركزي حزب كمونيست در اتحاد جماهير شوروي است و پس از مرگ يك سري از رهبران سالخورده شوروي در مكاني غيرمنتظره، رهبري ملي را به عنوان دبير كل حزب كمونيست به دست مي گيرد. در آنجا، گورباچف ​​Perestroika (اصلاحات اقتصادي شوروي) و Glasnost (آزادي سياسي و مشاركت عمومي در اتحاد جماهير شوروي) را در اتحاد جماهير شوروي در تلاش هاي خود براي كاهش تسليحات هسته اي و پايان دادن به جنگ آغاز كرد و هدايت كرد. جايزه همكاري برجسته خود با رئيس جمهور ايالات متحده رونالد ريگان و جورج هربرت واكر بوش، او از تلاش براي كودتا كه منجر به سرنگوني اتحاد جماهير شوروي شد جان سالم به در برد. همه اينها همزمان با فروريختن ديوار برلين و اتحاد آلمان اتفاق افتاد.

بنابراين جاي تعجب نيست كه وقتي به فيلمساز آلماني اين فرصت داده شد تا گورباچف ​​را موضوع مستند جديد خود قرار دهد، او كاملاً از اين ايده استقبال كرد. هرتزوگ گفت: «ادغام آلمان چيزي است كه من را وارد اين فيلم كرد. من در سراسر كشورم راهپيمايي كردم و مرزهاي كشورم را دور زدم تا آن را درك كنم. “اين پروژه اي از روياهاي ناب بود و هيچ كس در مورد آن نمي داند، اما من فكر مي كردم مهم است و احساس مي كردم كه اتحاد آلمان بيشتر از آن سياسي است.”

هرزوك در «ملاقات با گورباچف» مسائل سياسي گورباچف ​​را با مصاحبه اي با گورباچف ​​و تعدادي از شخصيت هاي مهم حرفه سياسي او – از جمله جيمز بيكر، وزير امور خارجه سابق آمريكا و جورج شولتز – خلاصه مي كند.

لوگو رايگان بدون امتياز منتشر شده توسط ورنر هرتسوكميخائيل گورباچف ​​و ورنر هرتزوگ

«ديدار گورباچف» از بسياري جهات يك تراژدي بزرگ است. در سطح جهاني، اين داستان تلاش هاي گورباچف ​​براي تغيير نظام شوروي و اتحاد آن با غرب است – و اينكه چگونه تلاش او در نهايت نتوانست كل جهان و امنيت آن را تضعيف كند. . «ملاقات با گورباچف» نيز داستان مردي است كه اميدوار بود تحولات سياسي و اقتصادي در كشورش ايجاد كند، اما اكنون – در دهه هشتاد زندگي اش، در وضعيت نامناسبي به سر مي برد و همچنان در سوگ مرگ همسرش است. مديري كه از دانشگاه با او بوده است – فردي مستقل كه در برخي از بادبان هاي روسي در كشور خود خائن به حساب مي آيد.

هرتزوگ به‌عنوان يك فيلمساز خودآموخته با بيش از 50 فيلم در كارنامه‌اش، بيشتر مديون مجموعه‌اي از فيلم‌هاي كلاسيك بازيگر آلماني كلاوس كينسكي در دهه‌هاي 1970 و 1980 است، از جمله فيتز كارالدو (1982) و آگوير، خشم خدا. 1972) “مرد گريزلي” و “كنوانسيون هاي جام جهاني”، جايي كه او نامزد جايزه اسكار شد.

او كه علاقه زيادي به فيلم هاي كمياب دارد از قصد خود در ساخت فيلم «ملاقات با گورباچف» صحبت كرد. او همچنين دستاوردهاي برجسته خود و ميراث تأثير خود را در قرن گذشته به ياد مي آورد.

اميدوار بوديد با اين فيلم چه كار كنيد؟ فكر مي كني رسيدي؟

صحبت كردن در مورد كاري كه مي خواستم انجام دهم آسان نيست. من فكر مي كنم كه شما به عنوان يك شريك طبيعي احساس مي كنيد كه بايد زمان بهتري بين غرب و روسيه وجود داشته باشد. شيطان روسي اشتباه بزرگي در اخبار غرب و سياست غرب است و ما بايد سعي كنيم روحيه ايجاد شده توسط رونالد ريگان و ميخائيل گورباچف ​​را بررسي كنيم، در حالي كه آنها نمادهاي غير ممكني هستند كه در يك اتاق جمع شوند.

لوگو رايگان بدون امتياز منتشر شده توسط لوگو

فيلم واقعاً اين موضوع را روشن مي كند. پيشينه گورباچف ​​من از كشاورزان .من هيچي نميدونستم وقتي براي اولين بار چنين آينده پستي داشتيد شوكه نشديد؟

من چيزهايي مي دانستم، اما نه با جزئيات. قبل از شروع صحبت با او، كمي تحقيق كردم.

معلوم مي شود كه اين داستان تقريباً نوعي تراژدي است. آيا گورباچف ​​زماني كه فيلم را مي ساختيد، درباره رهبران آن زمان، پوتين و ترامپ، زياد صحبت كرد؟ آيا به آنها اشاره كرده ايد؟ براي اين…

نه، او اين كار را نكرد. مشخص شد كه او نمي خواهد در مورد وضعيت سياسي صحبت كند. او هميشه با صراحت به اطرافيانش مي گفت: «بياييد وارد صحبت هاي گذرا نشويم». فيلم بايد درباره او باشد و درباره تاريخ و نقش او در تاريخ جهان باشد.

آيا اين رويكرد را تلاشي براي بازگرداندن نظم در روسيه دانسته ايد؟ يا فقط مي خواست به ياد بياورد كه چه اتفاقي افتاده است؟

من فكر نمي كنم كه او هرگز سعي در بازگرداندن حيثيت خود نداشته است. بهتر است بگوييم كه شما به عنوان فردي كه هميشه در تاريخ جهان بوده ايد، تناسب اندام و شناخته شده اي داريد. چيزي براي بازگرداندن حيثيت وجود ندارد، اما بايد بگويم كه برخي از روس ها او را يك خائن مي دانند و به نظر من اين يك سوء تفاهم است، اما به نظر مي رسد كه حال و هوا در حال تغيير است. اين فيلم در جشنواره فيلم مسكو نمايش داده شد كه من در آن حضور نداشتم، اما كارگردان همكارم، آندره سينگر، حضور داشت و گفت كه جمعيت زيادي از گورباچف ​​تعريف كردند. بنابراين به نظر مي رسد كه وضعيت در حال تغيير است.

به نظر شما چرا افراد زير 35 سال بايد اين فيلم را ببينند؟

من فكر مي‌كنم به اين دليل است كه در دنيا درگيري‌هايي وجود دارد و در واقع اين تضاد بزرگ بين شرق و غرب سابقه طولاني دارد و فكر مي‌كنم به سمتي مي‌رود كه سياست بايد برود. اگر بتوانيم ريگان و گورباچف ​​را تكرار كنيم خيلي خوب مي شود.

قطعا خواهد شد. بله، در حال حاضر غيرممكن به نظر مي رسد، اما شايد همه چيز تغيير كند.

خير امكان پذير نميباشد. نه نه نه. غير ممكن غيرمنتظره ترين اتفاق سال كه فيلم را ساخت، گفتگوي دونالد ترامپ و رهبر كره شمالي كيم جونگ اون بود و من آن را يك نمايش و آزمون بسيار مهم و بسيار خوب ديدم. او براي يك لحظه موقعيت بسيار خطرناكي را بازي كرد. بايد ببينيم در طول زمان چه اتفاقي مي افتد.

    رايگان بدون امتياز لوگو رايگان بدون رتبه منتشر شده توسط ميخائيل گورباچف ​​و مارگارت تاچر

دولت روسيه براي رسيدن به گورباچف ​​مشكل دارد .براي ساختن فيلم خلق نكردي؟

اصلا. من فكر مي كنم دولت فعلي به گورباچف ​​احترام مي گذارد، اگرچه به نظر مي رسد اختلاف نظر وجود دارد، اما فكر مي كنم رئيس جمهور فعلي به گورباچف ​​و طرف مقابل احترام مي گذارد. بديهي است كه آنها از نظر عقايد متفاوت هستند.

فيلم مضمون فوق العاده اي دارد. اين داراي طيف شگفت انگيزي از تاريخ و رنگ است. مي تواند شبيه «دكتر ژيواگو» باشد، يك فيلم سه ساعت و نيم. آيا تا به حال در يك مستند احساس اجبار كرده ايد يا مي خواهيد داستاني در مورد گورباچف ​​به اين شكل تعريف كنيد؟

سوال خوبيست. مجبور شدم خودم را به مستند محدود كنم، قطعاً چيزهاي خوبي در فيلم وجود دارد. گاهي اوقات به نظر مي رسد كه او عميقاً به روحيه گورباچف ​​نگاه مي كند، به خصوص وقتي در مورد همسرش صحبت مي كند كه به طور ناگهاني درگذشت و همسرش براي او بسيار مهم بود. اين عشق زندگي او بود، با مربي و مشاور سياسي اش، و او همه جا بود، و گاهي به نظر مي رسيد كه به روح تمام جهان، روح روسيه نگاه مي كند. مثلاً در پايان يك فيلم، شعري را مي خوانيد كه آنقدر عميق و شگفت انگيز است كه سريع آن را تا تيتراژ پاياني فيلم تكرار كردم. بنابراين اين بيش از يك رويداد سياسي است، روح انسان و روح كل جهان است و قطعاً موضوع يك رمان بزرگ است.

گورباچف .او در فيلم 88 سال سن دارد، اما ظاهرش خوب است، وضعيت سلامتي او چگونه است؟

حالش خوب نيست او به دليل بستري شدن در بيمارستان نتوانست در يك نمايش فيلم در مسكو شركت كند. ضعيف شده است. اميدوارم مرد قوي باشي و 400 سال ديگر زنده باشي.

آيا مغزش درست كار مي كرد؟

محدوديت هاي زماني مشخص بود. يك ساعت و نيم وقت داشتم. بعد از اين مدت او نشان داد كه خسته است و گفتگوي ما به سرعت تمام شد، اما او عاقل و شگفت انگيز بود و قلب بزرگي داشت.

لوگو رايگان بدون امتياز منتشر شده توسط ورنر هرتسوك ميخائيل گورباچف ​​و ورنر هرتزوگ

آيا تاريخ با او مهربان خواهد بود؟

او شخصيت بسيار مهم و مهمي در نيمه پاياني قرن بيستم است. هيچ كس تا حد ممكن زندگي نمي كند. او بزرگترين كاهش سلاح در تاريخ جهان را انجام داد. او و ريگان خطرناك ترين برنامه ها براي توزيع سلاح هاي هسته اي، موشك هاي هسته اي كوتاه برد و كلاهك هاي هسته اي را كنار گذاشتند. او به جنگ روسيه و افغانستان پايان داد. او دوباره آلمان را ملاقات كرد. او حادثه چرنوبيل را كنترل كرد. او روحيه جديدي با غرب ايجاد كرد. او يك سري اصلاحات در اتحاد جماهير شوروي و آزادي رسانه ها و گشايش امور، گلاسنوست و پرسترويكا را معرفي كرد كه به اتفاقات بزرگي مانند سقوط اتحاد جماهير شوروي منجر شد كه همه آنها در عرض چند سال بسيار موفق بودند. . .

گورباچف ​​در پايان اين فيلم احساسات خود را در مورد تلاش هاي خود براي تغيير اتحاد جماهير شوروي خلاصه كرد: “ما مي خواستيم در كشور خود دموكراسي داشته باشيم و در آن پيشرفت كنيم، اما نتوانستيم آن را به پايان برسانيم زيرا نيروهاي خاصي كنترل و تصرف كردند. اموال دولتي را تصرف كردند. اين نيروها دموكراسي نمي خواستند.»

سپس هرزوك از گورباچف ​​مي پرسد كه مي خواهد روي سنگ قبرش چه بنويسد. گورباچف ​​به طور غيرمستقيم پاسخ مي دهد و آنچه روي سنگ قبر يكي از دوستانش نوشته شده است، مي گويد: «ما تلاش كرده ايم.

منبع: Bulletin of Atomic Scientists (John McLean)، Observer (Jordan Reef)

تجربه تماشاي فيلم ملاقات با گورباچف

منبع :
ورنر هرتسوك و «ديدار با گورباچف» / نگاهي به يكي از رهبران بزرگ قرن بيستم

منبع :https://ijmarket.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.