امنيت فرهنگي را بايد با نگاه فرهنگي حل كرد

آخرين اخبار پزشكي ايران و جهان را در اينجا بيابيد

امنيت فرهنگي را بايد با نگاه فرهنگي حل كرد

۱۰ بازديد

سيدعباس صالحي با اشاره به واگذاري برخي مسئوليت ها به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دولت دوازدهم ، اظهار داشت: دبيرخانه شوراي امنيت ملي برخي مسئوليت ها در حوزه فرهنگ را به وزارت فرهنگ و اسلامي واگذار كرده است. راهنمايي. گروه هاي كاري مربوطه كار خواهند كرد زيرا حوزه امنيت فرهنگي بايد با ديد …

امنيت فرهنگي را بايد با نگاه فرهنگي حل كرد https://titr-news.ir/2021/08/امنيت-فرهنگي-را-بايد-با-نگاه-فرهنگي-حل-ك/ تيتر نيوز Wed, 18 Aug 2021 12:56:37 0000 فرهنگ و هنر https://titr-news.ir/2021/08/امنيت-فرهنگي-را-بايد-با-نگاه-فرهنگي-حل-ك/ سيدعباس صالحي با اشاره به واگذاري برخي مسئوليت ها به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دولت دوازدهم ، اظهار داشت: دبيرخانه شوراي امنيت ملي برخي مسئوليت ها در حوزه فرهنگ را به وزارت فرهنگ و اسلامي واگذار كرده است. راهنمايي. گروه هاي كاري مربوطه كار خواهند كرد زيرا حوزه امنيت فرهنگي بايد با ديد …

سيدعباس صالحي با اشاره به واگذاري برخي مسئوليت ها به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دولت دوازدهم ، اظهار داشت: دبيرخانه شوراي امنيت ملي برخي مسئوليت ها در حوزه فرهنگ را به وزارت فرهنگ و اسلامي واگذار كرده است. راهنمايي. گروه هاي كاري مربوطه كار خواهند كرد زيرا حوزه امنيت فرهنگي بايد با ديد فرهنگي مورد توجه قرار گيرد.

به گزارش تيتر نيوز ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، به گزارش مركز روابط عمومي و اطلاع رساني ، براي اجراي پروژه آزمايشي با هدف ثبت و انتقال تجربيات وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاونين و معاونين اين وزارتخانه. فرهنگ و راهنماي اسلامي ، جلد دوازدهم و سيزدهم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تحت عنوان عصر فرهنگ ، هنر و رسانه منتشر شد. سيد عباس صالحي در اين قسمت از سخنان خود به ارتقاي هماهنگي فرهنگي و محتواي توليدات فرهنگي و هنري از جمله برنامه هاي كليدي خود پرداخت.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در قسمت دوازدهم سخنراني خود برنامه كلان هماهنگي فرهنگي را فراخواند و گفت: «دو راه ممكن براي مقابله با اين چالش هاي بلند مدت وجود داشت. اول اين كه مستقيماً به مبارزه با اين چالش ها بپردازيم ، و دوم تغيير مسير و كاهش مشكل در اين راه است. بنابراين ما راه دوم را انتخاب كرديم.

وي ادامه مي دهد: كشور ما داراي دبيرخانه هاي چند جانبه است و شوراهاي چند فرهنگي مي توانند به تحكيم و افزايش اقتدار ما كمك كنند. بنابراين ما به هر يك از اينها ارتباطي پيدا كرديم و در اينجا برخي از ردپاها وجود داشت. يكي از اين دبيرخانه ها دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي ، يكي از اعضاي اصلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بود ، بنابراين فكر كرديم كه چگونه مي توانيم از ظرفيت خود براي اتحاد و جلوگيري از درگيري هاي ابزاري استفاده كنيم. در سه سال گذشته اقدامات و اقدامات مختلفي در اين زمينه انجام شده است. اين بخشي از كارهاي قديمي بود كه قبلاً انجام مي شد ، اما اكنون ما فرصت هاي جديدي داريم. ما همچنين شوراهاي فرهنگ عمومي را در زمينه هاي مختلف ايجاد كرده ايم. به عنوان مثال ، اسنادي وجود دارد كه در شوراي فرهنگ عمومي جمع آوري شده است ، مانند مصرف بهتر آب ، محيط زيست ، توانمندسازي اهداكنندگان ، ورزش هاي همگاني و غيره. براي تدوين مرحله اي اين اسناد ، همه دستگاه هاي مربوطه مورد بحث قرار گرفتند و دبيرخانه هر سند در همان واحد قرار داشت و دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي نيز نقش نظارت عمومي دبيران را بر عهده داشت. نمايندگي هاي مربوطه

وي تأكيد مي كند: مجموعه اسناد فرصتي براي هماهنگي فرهنگي در زمينه فرهنگ عمومي بين ما و نهادها ايجاد مي كند و از طرف ديگر راهنماي ما و شاخه هاي كلي فرهنگ اسلامي و شوراهاي فرهنگي عمومي استان و استان به مهندسي فرهنگي از ديگر اقدامات ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامي براي قطع گواهي مهندسي فرهنگي در استان ها بود.

صالحي مي افزايد: دومين موضوعي كه در بحث مهندسي فرهنگي مطرح شد ، ايجاد مجدد شوراي هنر بود كه مدت ها بود شكل نگرفته بود ، اما مورد تأييد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بود. هشت ماه گذشته. اين دوره شوراي عالي انقلاب فرهنگي است و اين يك گام مهم است.

از سوي ديگر ، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ، كارگروه مشاهده فرهنگي را گامي ديگر خواند و گفت كه اين كارگروه فرصتي براي افزايش منابع با مشاهده فرهنگي ايجاد كرده است. گام بعدي كارگروه مطالعات فرهنگي و اجتماعي است كه بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است و دبيرخانه آن در پژوهشكده فرهنگ ، هنر و ارتباطات مستقر است.

صالحي نور تأكيد مي كند: در اين دوره از فعاليت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، ما توانسته ايم از ظرفيت شوراي عالي انقلاب فرهنگي به خوبي استفاده كنيم.

وي افزود: موارد ديگر در اين زمينه شامل شوراي عالي فضاي مجازي و مركز ملي فضاي مجازي است. ما روابط خوبي با اين دو مركز برقرار كرده ايم و فضاي متقابل قابل توجهي در اين زمينه ايجاد شده است. بيشتر كارگروه هاي مركز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اختصاص داده شد ، از جمله واگذاري برخي از امور خود به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، مانند مسئوليت مديران كل كارگروه هاي فضاي مجازي در استان ها به فرهنگ و ارشاد اسلامي سواد رسانه اي به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، انتقال حوزه برخورد با اخبار جعلي به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و … ارجاع داده مي شود. همچنين مسئوليت اصلي فضاي توليد محتوا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي واگذار شده است كه موضوع بسيار مهمي است. همچنين مسئوليت سند حمايت از كودك به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي واگذار شده است و از طريق آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اسناد موقعيت هاي محكمي يافته است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در دولت دوازدهم ادامه داد: دبيرخانه شوراي امنيت ملي نيز برخي مسئوليت ها در حوزه فرهنگ را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي واگذار كرد. زيرا حوزه امنيت فرهنگي بايد با ديد فرهنگي مورد توجه قرار گيرد. ما همچنين اين توانايي را داشتيم كه برخي مسائل را در دولت مطرح كنيم ، به عنوان مثال ، مي توانيم مسئوليت كميسيون فرهنگي و دبيرخانه كميسيون فرهنگي دولت و وزارت ارشاد اسلامي را واگذار كنيم. همچنين مطابق مقررات دولتي ، تصويب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان به عنوان دبير شوراي اطلاع رساني استان به تصويب رسيد. به اين ترتيب ، ما توانستيم قدرت اطلاعاتي را در كشور به دست آوريم ، همچنين كميته اطلاع رساني كرونا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي واگذار شد ، بنابراين با اين اقدامات ، ما سعي كرديم هماهنگي فرهنگي خود را بهبود بخشيم ، و آن و. يك قاب

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اين قسمت از بحث را ادامه مي دهد: قالب دوم كه در زمينه اين موارد اضافه شد حجم قابل توجهي از امضاي تفاهم نامه همكاري از جمله امضاي تفاهم نامه با شوراي جامعه بود. به وزارت كشور در زمينه آسيب هاي اجتماعي

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد مي كند: ما از نظر نهادهاي عمومي و بنيادهاي فرهنگي بسيار موفق هستيم. كارهاي بيشتري در زمينه ابزارهاي اقتصادي مورد نياز است و اين بخش ديدگاه هاي متفاوتي دارد و نسل هاي آينده مي توانند آن را دنبال كنند. ما ارتباط لازم و كافي را با بخش اقتصادي پيدا نكرده ايم و بايد اين خط ارتباطي را روشن كنيم. به عنوان مثال ، ما مي توانيم يك خط ارتباطي با وزارتخانه هاي نفت ، وزارت اسكات و غيره دريافت كنيم. بنابراين ، ما بايد زمينه تعامل فرهنگي را با ابزارها بازتعريف كنيم.

در قسمت سيزدهم اين گفتگو ، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز به موضوع ترويج محتواي محصولات فرهنگي و هنري به عنوان يكي ديگر از برنامه هاي مهم خود اشاره كرد.

وي گفت: در توليد محتوا مسئوليت ها و انتظاراتي از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي وجود دارد. نيازهايي كه در زمينه حمايت از وزارتخانه وجود دارد و همچنين نيازهايي كه در حوزه نظارت وجود دارد. يكي از برنامه هاي بزرگ براي تشويق توليد محتوا در زمينه فرهنگ و هنر اين بود كه بتوانيم كارهاي بيشتري را دنبال كنيم و از آثار دوري كنيم.

او مي گويد: “از نظر اجماع ، به نظر مي رسد كه ما به ساختاري در اين زمينه نياز داريم.” يعني هم ساختار فرايند و هم ساختار موضوع و محور. به عبارت ديگر ، ما بايد ساختاري براي حمايت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با هماهنگي بيشتر نظري و عملياتي بيابيم. بنابراين اتفاقي در اين بخش رخ داد. اولين مورد اين بود كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در زمينه تبليغ محتوا مشاور فعال داشت و اين مشاور در زمينه تبليغ محتوا در داخل و خارج از سازمان داراي اجماع و هماهنگي بود.

صالحي ادامه مي دهد: دومين حادثه تشكيل كارگروه ويژه با اين مشاور بود. كارگروه وظيفه داشت به عنوان گروه كاري ارتقاء محتوا كار كند. نكته سوم اين است كه در هر معاون رئيس جمهور و سازمان ما يك كارگروه مشابه كار گروهي مركزي در اين زمينه داريم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخشي ديگر از اين سخنراني به موضوع انسجام اجتماعي اشاره كرد و گفت: موضوع انسجام اجتماعي محور موضوعات است. يعني ما در ارتباطات عمودي و افقي انسجام اجتماعي داريم ، يعني ارتباطات بين مردم يا ارتباط دولت با دولت. بنابراين ، پس از تعريف اين مركز مركزي ، به اين مسير مي رسيم ، محورهاي اصلي چيست. موضوعات و موضوعات مختلفي در اين بخش وجود داشت كه در بين آنها چندين محور به عنوان خطوط اصلي در نظر گرفته شد ، از جمله تقويت عزت و استحكام ملي ، تمركز بر خانواده ، تقويت مسئوليت فردي و اجتماعي ، اميد اجتماعي و ايجاد قدرت و ايجاد اعتماد. مبارزه با فساد و بي عدالتي.

صالحي افزود: يكي ديگر از اقدامات انجام شده در اين زمينه در دوران تصدي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، تمركز بر بخشي از هماهنگي فرهنگي در بودجه اين ادارات و مراكز مختلف بود و از ابتداي سال 1400 اين رويداد از آغاز شد.

صالحي ادامه مي دهد: در زمينه بايدها و نبايدها نيز ديدگاه مشابهي در زمينه بايدها و نبايدها وجود داشت كه ما موظف هستيم بخشي از نظارت را مطابق قانون و مقررات فوق انجام دهيم. اما گاهي اوقات مشاهدات متفاوتي در فرهنگ ها ، هنرها ، سينما و ساير مناطق بر اساس بينش ، سليقه و ادراك وجود دارد. بنابراين ، وزارت فرهنگ و موضوع ارشاد اسلامي بحث هاي نظارتي خود را در زمينه هاي مختلف با سيستم احساس با هماهنگي بسيار پيگيري مي كند و در اين راستا كارگروهي در داخل و خارج از وزارتخانه و مقررات مطابق با مقررات بالاتر تشكيل شده است. قوانين. نظارت توضيح داده شد كه اين اقدام در فرايند هماهنگي نظارت مثر بوده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان سخنان تأكيد كرد: در سطح مديريت و همچنين در سطح ذينفعان اين اجماع شاهد اجماع عمومي در اين زمينه هستيم. به عبارت ديگر ، در طول موضوع ، ما راه آسان را براي رسيدن به توافق انتخاب كرديم.

تجربيات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دولت دوازدهم در مصاحبه با سيد عباس صالحي – قسمت دوازدهم

تجربيات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دولت دوازدهم در مصاحبه با سيد عباس صالحي – قسمت 13

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.