محموله‌هاي واكسن ايراني كرونا از اواخر خرداد / عدم توفيق بخش خصوصي در واردات واكسن

۱۱ بازديد

رئيس سازمان غذا و دارو در پاسخ به برخي نگراني ها در مورد كمبود واكسن براي دوز دوم در برخي از گيرندگان واكسن گفت: “هيچ هموطني وجود ندارد كه دوز اول و دوز دوم را دريافت كرده باشد.” انجام شده. به گزارش سلام دكتر ، دكتر محمدرضا شنسوز در حاشيه روز جهاني غذا در پاسخ …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
محموله‌هاي واكسن ايراني كرونا از اواخر خرداد / عدم توفيق بخش خصوصي در واردات واكسن

محموله‌هاي واكسن ايراني كرونا از اواخر خرداد / عدم توفيق بخش خصوصي در واردات واكسن https://hydoc.ir/محموله‌هاي-واكسن-ايراني-كرونا-از-اواخ/ https://hydoc.ir/محموله‌هاي-واكسن-ايراني-كرونا-از-اواخ/#respond سلام دكتر Wed, 09 Jun 2021 19:49:23 0000 رسانه سلامت و دانش از اواخر ايراني بخش برنامه رژيم ليمويي توفيق خرداد خصوصي در رژيم لاغري ليمويي رژيم ليمويي ني ني سايت رژيم‌ليمويي سايت رژيم ليمويي عدم كرونا محمولههاي همه_همه_قابل_كرونا واردات واكسن واكسن كرونا https://hydoc.ir/?p=7648

رئيس سازمان غذا و دارو در پاسخ به برخي نگراني ها در مورد كمبود واكسن براي دوز دوم در برخي از گيرندگان واكسن گفت: “هيچ هموطني وجود ندارد كه دوز اول و دوز دوم را دريافت كرده باشد.” انجام شده. به گزارش سلام دكتر ، دكتر محمدرضا شنسوز در حاشيه روز جهاني غذا در پاسخ …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
محموله‌هاي واكسن ايراني كرونا از اواخر خرداد / عدم توفيق بخش خصوصي در واردات واكسن

رئيس سازمان غذا و دارو در پاسخ به برخي نگراني ها در مورد كمبود واكسن براي دوز دوم در برخي از گيرندگان واكسن گفت: “هيچ هموطني وجود ندارد كه دوز اول و دوز دوم را دريافت كرده باشد.” انجام شده.

به گزارش سلام دكتر ، دكتر محمدرضا شنسوز در حاشيه روز جهاني غذا در پاسخ به سوالي درباره واكسن كرونا گفت: “من به مردم عزيز اطمينان مي دهم كه واكسن به زودي تهيه مي شود و اكنون هيچ هموطني وجود ندارد كه اين واكسن را دريافت كرده باشد اولين دوز واكسن. “دوز واكسن منقضي شده است. واكسن ها از منابع داخلي و خارجي تأمين مي شوند و طبق قول ، تا پايان دهه آخر ماه ژوئن ، انشاالله ، ما اولين محموله هاي ميليون ها واكسن كرونا ايراني را خواهيم داشت. بايد بگويم كه روش توليد اين واكسن ها در جهان محدود و پايدار است و ما بستري براي توليد همه واكسن ها در كشور داريم و دوز دوم را مي توان هم از خارج و هم از داخل كشور تهيه كرد.

وي در پاسخ به اين سال كه آيا افرادي كه دوز اول واكسن خارجي دريافت كرده اند مي توانند واكسن ايراني را براي دوز دوم تزريق كنند ، گفت: يكي از واكسن ها روسي است و ما آن را در دوز اول و دوم توليد مي كنيم. ؛ اما ساير واكسن ها تفاوت چنداني ندارند. در عين حال ، به شما اطمينان مي دهيم كه حتي اگر نوع آن وارد نشود ، واكسن و روش توليد يكسان است ، اما ما از منابع وارداتي تهيه مي كنيم و مردم نگران نباشند.

شانزاز در مورد فاصله زماني بين دو تزريق افزود: واكسن ها بسته به نوع دوزهاي اول و دوم زمان دارند و هيچ هموطني وجود ندارد كه زمان تزريق دوم را از دست داده باشد.

شانزاز بر استفاده از واكسن هاي داخلي تأكيد كرد: “ما پس از دريافت حداقل اسناد مطابق با استانداردهاي بين المللي ظرف 24 تا 48 ساعت اظهار نظر خواهيم كرد و اميدواريم كه هفته آينده با تكميل اسناد و تأييد كميسيون توليد و واردات ، اولين واكسن ها به صورت محلي اختياري توليد شده

وي گفت: بهتر است دوستان با اطلاعات دقيق صحبت كنند و با كلمات خام طوري بگويند كه انگار شركت هاي خصوصي مي خواهند واكسن بزنند ، اما سازمان غذا و دارو اين اجازه را نمي دهد ، مردم را گيج نكنيد. ما حدود 40 مراجعه به شركت هاي خصوصي مختلف داده ايم و تاكنون هيچ كدام واكسينه نشده اند. مهم است كه نزديكان آنها خودشان روشن فكر باشند و بگويند كه با وجود مجوز نمي توانند واكسن بزنند.

او افزود: تهيه واكسن به عهده دولت ها است. بخش خصوصي وارد هيچ كشوري نشده است ، البته اگر آنها بتوانند آن را بياورند ، ما از آن استقبال خواهيم كرد. سفيران ما در كشورهايي كه توليد واكسن انجام مي شود نيز به ما يادآوري كردند كه صدور كوپن باعث افزايش عرضه و تداوم و قيمت مي شود. از آنجا كه بسياري از شركتها براي موفقيت در واردات واكسن به قيمتهاي بالاتري نسبت به ساير كشورهاي جهان نياز دارند ، اين امر تأثير منفي بر هزينه واكسن دارد. در هر صورت ، ما به گرمي از هركسي كه در معرفي واكسن به ما كمك كند ، استقبال مي كنيم.

رئيس سازمان غذا و دارو گفت: به طور كلي گفته مي شود كه آنها واكسن زدند و ما خريد نمي كنيم. در كشورها ، طرح ايمن سازي عمومي آغاز شد و اگرچه ما در انتقال ذخاير ارزي مشكل داشتيم ، آنها به تعهدات خود عمل نكردند ، اما از روز اول ما پلت فرم طراحي واكسن ايراني را شروع كرديم.

سازنده گفت: از هفته آينده اولين واكسن هاي توليد داخل را خواهيم داشت و از ژوئيه 3 ميليون دوز واكسن خواهيم داشت و اين تعداد هر ماه به طور قابل توجهي افزايش مي يابد و واكسن هاي بيشتري خواهيم داشت.

وي در بخش ديگري از سخنان خود در مورد ترك اعتياد به مواد مخدر گفت: “برخلاف همه رهنمودها ، بحث فروش مواد مخدر به مراكز ترك اعتياد در اين باره وجود داشته است و اين منجر به محروميت اداره عمومي غذا و دارو شده است بخشها ” پس از برنامه ريزي ، اگر داروخانه هاي انتخاب شده شرايط لازم را داشته باشند ، اختيار ثبت نام ، ثبت و نظارت بر اين داروها به داروخانه ها داده مي شود. دارو به كساني كه مي خواهند ترك كنند داده نمي شود ، آنها فقط به مراكز خروج تحويل مي شوند و مستقيماً فروخته نمي شوند. ما از سوي نهادهاي نظارتي تحت فشار هستيم كه چرا داروهاي تركي اينقدر در بازارهاي قاچاق رايج است و مي توان آنها را با سيستم TITEC رديابي كرد و امكان كنار گذاشتن اين داروها از سيستم رسمي منتفي است.

رئيس سازمان غذا و دارو همچنين در مورد تأمين انسولين گفت: ما سال گذشته حدود 30 ميليون قلم انسولين وارد كرديم و در حال بررسي سيستم بيمه هستيم. يك نفر بود كه بيش از 500 قرص انسولين مصرف كرد زيرا بيمار شناسايي نشده بود. ما از همكاران معاون درمان خواستيم تا اين بيماران را ثبت و شناسايي كنند. اگر اين اطلاعات به ما داده شود ، مي توان اطمينان داشت كه از نظر تأمين انسولين قلم مشكلي پيش نخواهد آمد. شيوع سيستم ها خوب نيست و داروخانه ها را گيج مي كند ، مرجع ما سيستم Titech است.

انتهاي پيام

.

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
محموله‌هاي واكسن ايراني كرونا از اواخر خرداد / عدم توفيق بخش خصوصي در واردات واكسن

https://hydoc.ir/محموله‌هاي-واكسن-ايراني-كرونا-از-اواخ/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.