حذف بيماري‌ها از خون به‌كمك آهن‌ربا (بخش اول)

آخرين اخبار پزشكي ايران و جهان را در اينجا بيابيد

حذف بيماري‌ها از خون به‌كمك آهن‌ربا (بخش اول)

۱۱۱ بازديد

 

مهندسي بريتانيايي سيستم تصفيه‌ي خوني طراحي كرده است كه مي‌تواند بيماري‌هاي مرگ‌باري نظير لوكمي و سپسيس و مالاريا را با استفاده از آهن‌ربا از بدن خارج كند. دكتر جرج فوردشام درحالي به ايده‌ي اشاره ‌شده رسيد كه مشغول مطالعه‌ي اين موضوع بود كه چگونه مي‌توان نانو ذراتي ساخت كه به سلول‌هاي بدن متصل شود و آن‌ها را در اسكنرها مشاهده كرد. او در‌ اين‌باره فكر كرد كه اگر سلول‌ها براي تصوير برداري داراي خاصيت مغناطيسي شوند، شايد بتوان آن‌ها را با تكيه بر همين ويژگي از خون نيز بيرون كشيد. از نظر تئوري، هر نوع عفونت باكتريايي و سرطان خون و ويروس كه امكان اتصال ذره‌ي مغناطيسي كوچكي به آن وجود دارد، مي‌تواند بدون نياز به درمان‌هاي طولاني ‌مدت با داروهاي خطرناك از بدن خارج شود. اولين آزمايش‌هاي انساني اين فناوري موسوم به MediSieve در انتظار دريافت مجوز آژانس نظارتي داروها و محصولات بهداشتي بريتانيا (MHRA) است و احتمالا سال آينده آغاز خواهد شد.

آزمايش روي مالاريا در سال ۲۰۲۰ آغاز و پس از آن آزمايش‌هايي انجام مي‌شود براي بررسي اين موضوع كه آيا دستگاه مذكور مي‌تواند باكتري عامل سپسيس را نيز از بدن خارج كند يا خير. دكتر فوردشام، مديرعامل شركت MediSieve گفت: از نظر تئوري، مي‌توانيد به‌دنبال هر چيزي برويد. سموم، پاتوژن‌ها، ويروس‌ها و باكتري‌ها و هر آنچه بتوانيم به‌طور اختصاصي با آن پيوندي برقرار كنيم تا آن را بيرون بكشيم؛ بنابراين، اين ابزار قابليت‌هاي بسياري خواهد داشت. وقتي كسي توموري داشته باشد، پزشكان آن را مي‌بُرند و از بدن او خارج مي‌كنند. سرطان خون توموري در خون است؛ پس چرا نبايد به همان شيوه آن را بيرون كشيد. اكنون مي‌دانيم اين روش امكان‌پذير است و فقط برخي از جزئيات را بايد كشف كنيم.

نحوه‌ي عمل سيستم تصفيه مشابه سيستم دياليز است. خون بيمار خارج و با ذرات مغناطيسي ريزي مخلوط مي‌شود كه به ذرات مرتبط با بيماري متصل مي‌شوند. عوامل مرتبط با بيماري پس از اتصال به ذرات مغناطيسي با استفاده از آهن‌رباهايي در سيستم به‌دام مي‌افتند و خون پاك‌سازي‌ شده به بدن بازگردانده مي‌شود. خون مي‌تواند چندين‌ بار در سيستم گردش كند تا سطح عامل بيماري‌زا در بدن چنان كم شود كه بتواند با سيستم ايمني يا دوره‌ي كوتاهي مصرف دارو از بين برود. كل فرايند دو تا چهار ساعت طول مي‌كشد و در صورت لزوم تكرار مي‌شود. مسئله‌ي جالب اين است كه مالاريا هنگام ورود به بدن‌، به‌طور طبيعي مغناطيسي مي‌شود؛ زيرا سلول‌هاي قرمز خون را هدف قرار مي‌دهد كه غني از آهن هستند. اين بدان معنا است كه درباره‌ي اين بيماري به انجام مرحله‌ي نخست نيازي نيست.

دكتر فوردشام گفت: ذرات مالاريا به سلول‌هاي قرمز خون حمله و هموگلوبين را مصرف مي‌كنند و محصول زائد حاوي آهني را باقي مي‌گذارند و سپس آن را نيز مصرف مي‌كنند. بنابراين، مواد دفعي انگل‌هاي مالاريا مغناطيسي است و اين انگل مواد دفعي خود را نيز مي‌خورد. ما با چنين سيستمي نمي‌توانيم به پاك‌سازي ۱۰۰ درصد برسيم؛ اما مي‌توانيم به ۹۹ درصد برسيم و براي پاك‌سازي ساير بيماري بر عملكرد پاك‌سازي خود بدن تكيه يا دركنار آن از دارو نيز استفاده كنيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.