همه ما اين صحنه را ديده ايم: ترافيك بزرگراه و صف هاي طولاني اتومبيل. به محض باز شدن چيزي ، برخي از رانندگان آن را باز نمي كنند ، آنها به سرعت خود و اتومبيل خود را در يك فضاي خالي تازه باز شده قرار مي دهند و بنابراين دائما از يك خط به خط …
واقعا چرا بين خطوط نميرانيم؟ https://titr-news.ir/2021/06/واقعا-چرا-بين-خطوط-نميرانيم؟/ تيتر نيوز Thu, 03 Jun 2021 02:06:38 0000 حوادث https://titr-news.ir/2021/06/واقعا-چرا-بين-خطوط-نميرانيم؟/ همه ما اين صحنه را ديده ايم: ترافيك بزرگراه و صف هاي طولاني اتومبيل. به محض باز شدن چيزي ، برخي از رانندگان آن را باز نمي كنند ، آنها به سرعت خود و اتومبيل خود را در يك فضاي خالي تازه باز شده قرار مي دهند و بنابراين دائما از يك خط به خط …
همه ما اين صحنه را ديده ايم: ترافيك بزرگراه و صف هاي طولاني اتومبيل. به محض باز شدن چيزي ، برخي از رانندگان آن را باز نمي كنند ، آنها به سرعت خود و اتومبيل خود را در يك فضاي خالي تازه باز شده قرار مي دهند و بنابراين دائما از يك خط به خط ديگر منتقل مي شوند.
بايد اعتراف كنيم كه ترافيك در يك شهر بزرگ مانند تهران يا ساير شهرها باعث رانندگي مناسب مردم شده و قوانين راهنمايي و رانندگي را ناديده مي گيرند. از ايجاد ترافيك تا رانندگي بي پروا و از رانندگي بي پروا از اين سو به آن طرف و از رانندگي بين خطوط. هنگامي كه زندگي شما در ترافيك به هدر رفت ، به نحوه حركت خود و ديگران براي يافتن ماشين بسيار توجه كنيد.
اين كار سختي نيست: وقتي در سمت راست ماشين هستيم و ماشين را در سمت چپ مي بينيم ، بايد سرعت خود را كم كنيم و اجازه ندهيم ماشين در لاين قرار بگيرد. بعضي از مردم فكر مي كنند كه اگر آن را دوست ندارند ، نمي توانند ماشين را از كنار بچرخانند. آنها ممكن است متوجه نشوند كه اين طرز فكر غلطي است.
وسايل نقليه بايد بين خطوط حركت كنند و از خطوط عبور نكنند و هنگام تلاش براي تغيير خطوط احتياط كنند و با استفاده از چراغ راهنما يا امضا تصميمات خود را به ساير رانندگان اطلاع دهند. سپس ساير خطوط را با رعايت حق تقدم وارد كنيد. در جاده هاي فاقد علائم راهنمايي ، از هرگونه تغيير جهت و جهت چپ ، مگر با احتياط و علامت گذاري ، و در مكان هاي مشابه و نزديك با جهت چپ خودرو جلوگيري مي شود. همچنين انحراف و انقباض وسايل نقليه در جاده مقابل (روبرو) ممنوع است ، مگر در موارد استثنايي و با رعايت مقررات فوق.
مطابق جدول تخلفات رانندگي ، جريمه عدم جابجايي وسايل نقليه بين دو خط يا تغيير مسير بدون نظارت در شهرهاي بزرگ ، مراكز استان ها ، جاده هاي بين شهري و مناطق آزاد تجاري – صنعتي 50 هزار تومان است.
سرهنگ ولي خسروي ، مدرس دانشگاه به تيتر نيوز گفت: “رانندگي به دليل نقش ارزشمند آن در حمل و نقل و ارتباطات انساني ، قسمت مهمي از زندگي اجتماعي تلقي مي شود ، و هر جامعه اي به نظم و انضباط احتياج دارد.” رفتار و جلوگيري از هرگونه خطر احتمالي ، حفظ نظم و نظم و احترام به حقوق ديگران ، امري ضروري و ضروري است. پيروي از قوانين حاكم بر آن يك امر شخصي نيست بلكه نوعي رفتار اجتماعي است. نظم در رانندگي ، همچنين به عنوان “ديسك ترافيك” ، درجه اي است كه ساكنان از قانون راهنمايي و رانندگي پيروي مي كنند. ، همه وظيفه دارند از قوانين و مقررات بقا و نگهداري جامعه پيروي كنند. عدم رعايت قوانين و مقررات اجتماعي ، به ويژه كساني كه نظم رانندگي ندارند ، تعداد تصادفات و حوادث را افزايش مي دهند و از دست دادن منابع انساني و عدم امنيت در جامعه منجر به ايجاد عوامل فرهنگي و اجتماعي با رعايت قوانين و مقررات رانندگي مي شود. W. در نهايت نقش بسيار مهمي در نظم رانندگي دارد. “مهمترين قسمت انضباط ترافيكي حركت بين خطوط است.”
رانندگان محترم بدون رعايت قوانين سعي نكنند ماشين خود را در اولين فضاي خالي پارك كنند. » همچنين ، براي رسيدن به مقصد ، آنها نبايد با رانندگان ديگر رقابت كنند و از وسايل نقليه ديگر سبقت بگيرند ، مگر اينكه علائم به طور مشخص مشخص شده باشند. نتيجه اين نوع رانندگي و عدم حركت بين جاده ها برخورد ، كندي جريان ترافيك ، اتلاف وقت ، آلودگي هوا ، ضايع شدن ساير حقوق و غيره است. “بنابراين ، به منظور ايجاد انضباط ترافيكي ، انتظار مي رود مشاركت در رانندگي مشترك بين خطوط و حركت وسايل نقليه بين خطوط الگوي رفتاري دقيق باشد ، كه باعث بهبود ايمني جاده و جريان ترافيك مي شود. منجر به بهبود مي شود.”
وي گفت: “تعداد رانندگاني كه بين خطوط رانندگي نمي كنند اندك است و بيشتر رانندگان ، به ويژه افرادي كه تازه گواهينامه گرفته اند و بزرگسالان هستند ، براي حداكثر ايمني در بين خطوط با سرعت مطمئنه رانندگي مي كنند.” “اگرچه اقدامات خوبي توسط سازمان هاي مختلف براي بهبود ايمني جاده ها و آموزش رانندگان انجام شده است ، اما ما بايد تلاش بيشتري براي بهبود الگوهاي رفتاري رانندگان در خطوط متحرك داشته باشيم.”
سرهنگ دوم خسروي مواردي را به اين روش افزود ، از جمله ايجاد اطلاعات و فرهنگ مناسب براي افزايش آگاهي كاربران ترافيكي و اصلاح الگوي رانندگي براي حركت بين خطوط ثابت ، فن آوري هاي جديد براي كمك به حفظ خط. استفاده يا هشدار براي خروج از خط) ، استفاده از فن آوري هاي جديد در تابلوهاي راهنمايي جاده ها ، ادامه اجراي پروژه “خط سفيد” با همكاري پليس راهنمايي و رانندگي و شهرداري و اقدامات قانوني عليه رانندگاني كه بين خطوط حركت مي كنند.
براي ايجاد فرهنگ در اين زمينه ، كمپين #IM_BeatenLine_Zimran از سال 2016 در شبكه هاي اجتماعي شروع به كار كرد. در سال 2016 ، و پس از مدتي ، توانست مردم و پليس را دور هم جمع كند. اين ايده توسط گروهي از دانشجويان جوان آغاز شد كه پيشنهاد كردند بعضي از اتومبيل ها برچسب اتومبيل “من بين خطوط هستم” را پشت شيشه ها بگذارند. با اين حال ، به نظر نمي رسد كه اين كمپين مانند گذشته كار كرده باشد و آخرين مقاله در دسامبر سال 1999 در حمايت از مبارزات Line و Campaign 60 در يك وبلاگ بارگذاري شد. همچنين ، با 62 پست و 929 عضو ، مدت زيادي است كه صفحه اينستاگرام اين كمپين به روز نشده است.
طبق آمار رسمي ، حدود 10 تصادف رانندگي در اثر رانندگي بين خطوط ايجاد مي شود و ايجاد فرهنگ مناسب رانندگي مي تواند منجر به تصادفات كمتر و كاهش هزينه هاي مالي و جاني شود. همچنين اگر در بين خطوط رانندگي كنيد ، ميزان ترافيك كاهش مي يابد و در نتيجه در وقت و مصرف سوخت شهروندان صرفه جويي مي شود.
انتهاي پيام