تراژدي چهارم و شيب تند كرونا در ۱۴ استان + نمودار

آخرين اخبار پزشكي ايران و جهان را در اينجا بيابيد

تراژدي چهارم و شيب تند كرونا در ۱۴ استان + نمودار

۱۵ بازديد

موج چهارم هاله از ابتدا طوفاني بود. در طي چند روز ، تمام پايتخت هاي شهرستان آن را قرمز پر كردند و بيمارستان ها را با بيماري كرونا ويروس قلب بحراني پر كردند. به گزارش سلام دكتر ، به گفته كارشناسان بهداشت ، در حال حاضر در اوج چهارمين قله تاج قرار داريم و موارد …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
تراژدي چهارم و شيب تند كرونا در ۱۴ استان + نمودار

تراژدي چهارم و شيب تند كرونا در ۱۴ استان نمودار https://hydoc.ir/تراژدي-چهارم-و-شيب-تند-كرونا-در-۱۴-استان/ https://hydoc.ir/تراژدي-چهارم-و-شيب-تند-كرونا-در-۱۴-استان/#respond سلام دكتر Sat, 10 Apr 2021 23:56:13 0000 رسانه سلامت و دانش https://hydoc.ir/تراژدي-چهارم-و-شيب-تند-كرونا-در-۱۴-استان/

موج چهارم هاله از ابتدا طوفاني بود. در طي چند روز ، تمام پايتخت هاي شهرستان آن را قرمز پر كردند و بيمارستان ها را با بيماري كرونا ويروس قلب بحراني پر كردند. به گزارش سلام دكتر ، به گفته كارشناسان بهداشت ، در حال حاضر در اوج چهارمين قله تاج قرار داريم و موارد …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
تراژدي چهارم و شيب تند كرونا در ۱۴ استان نمودار

موج چهارم هاله از ابتدا طوفاني بود. در طي چند روز ، تمام پايتخت هاي شهرستان آن را قرمز پر كردند و بيمارستان ها را با بيماري كرونا ويروس قلب بحراني پر كردند.

به گزارش سلام دكتر ، به گفته كارشناسان بهداشت ، در حال حاضر در اوج چهارمين قله تاج قرار داريم و موارد جديد بيماري روز به روز در حال افزايش است. با اين حال ، تخت هاي بيمارستاني براي بيماران كرونا ويروس قلب و واحدهاي مراقبت هاي ويژه چنان پر است كه به گفته يكي از اعضاي كاركنان ملي كرونا ، يافتن مكاني براي پذيرش بيمار جديد دشوار است.

چند هفته مرگ

از طرف ديگر ، در موج چهارم كرونا كه هنوز در حال شتاب گرفتن است ، شاهد افزايش مرگ و ميرها بسيار سريعتر از امواج قبلي هستيم. بنابراين ، ظهور سريع بيماري ، در 7 ژانويه 2017 ، تعداد كشته شدگان از اين بيماري را به سه رقم كاهش داد. بنابراين ، كارشناسان بهداشت انتظار داشتند هفته هاي آينده دشوار و كشنده باشد. دكتر پيام طبرسي – رئيس بخش بيماري هاي عفوني بيمارستان مسيح دانشوري اخيراً در اين زمينه به سلام دكتر گفت: “طي دو يا سه هفته آينده ، تعداد مرگ هاي ناشي از تاج گذاري در كشور افزايش مي يابد و ما بين 400 تا 500 مرگ. گامهايي براي اطمينان از اينكه تعداد مرگ و مير ما از 1000 مرگ در روز بيشتر نباشد. در شرايط فعلي ، بايد اقدامات لازم را انجام دهيم تا تعداد مرگ و ميرها به چهار عدد نرسد. زيرا اين ويروس نوعي ويروس جهش يافته است. به انگليسي. اين ويروس بسياري از افراد را در هر خانواده آلوده مي كند ، هر شخص مي تواند هفت تا هشت نفر را آلوده كند. هرچه تعداد بالاتر باشد ، ميزان مرگ و مير بالاتر است.

257 شهر سرخ

فقط 11 شهر آبي

در حال حاضر طبق آمار وزارت بهداشت ، 257 شهر در ايالت سرخ ، 129 شهر در ايالت نارنجي ، 51 شهر در ايالت زرد و تنها 11 شهر در ايالت آبي وجود دارد. بروز بيماري در كشور نيز به سرعت در حال افزايش است و متأسفانه تعداد بيماران بيمار جدي نيز در اين موج افزايش يافته است. از طرف ديگر ، به نظر مي رسد نگراني هاي وزارت بهداشت تحقق يافته است. زيرا گفته مي شود كه مهمترين مورد بيماري در كشور جهش انگليسي كرونا بود. دكتر سيما سادات لري ، سخنگوي وزارت بهداشت ، اخيراً اعلام كرد كه گسترش ويروس جهش يافته انگليس در سراسر كشور به سرعت در حال افزايش است و بيماري عروق كرونا ويروس قلب و بستري شدن در بيمارستان ها و مراكز درماني بسيار شديدتر از موارد دوم و سوم است. تير.

وي گفت: “ما در حال جنگ همه جانبه با Covid-19 هستيم و قطعاً در روزهاي آينده شاهد افزايش مرگ و مير ناشي از اين بيماري خواهيم بود.”

چرا موج چهارم Covid-19 اتفاق افتاد

در همان زمان ، دكتر عليرضا رئيسي ، سخنگوي فرماندهي ملي ويروس كرونا گفت كه چندين عامل منجر به شكل گيري اين موج جديد شده است. قبل از تحويل سال ، در اواسط ماه مارس ، خريدهاي شبانه ، دورهمي ، بازديد و غيره داشتيم كه باعث افت شاخص انطباق پروتكل شد و اين شاخص به كمتر از 60 درصد رسيد. از طرف ديگر ، در تعطيلات نوروز ، بازديد ، رفتن به كافه ها و رستوران ها و تكرار جشن هايي مانند عروسي و عزاداري از جمله عواملي بودند كه موج بيماري را شكل دادند.

رئيسي ادامه داد: اما يكي از عوامل بسيار مهم شيوع ويروس نه تنها در ايران بلكه در ساير كشورها بحث در مورد وجود ويروس جهش يافته انگليس است كه مي توان گفت سويه غالب بيماري در اين كشور است. كشور.” كشور و الگوي تأثيرگذار بر استانها. “او اين را تأييد مي كند.

10 روز تعطيلات ملي

بر اين اساس ، با توجه به شيوع بالاي ويروس چهارم كوويد -19 در كشور و با افزايش تعداد بيماران شرايين كرونا ويروس و مرگ و ميرها ، پيشنهاداتي براي تعطيلي شهرهاي قرمز و البته استان تهران براي كنترل بيماري ارائه شده است. سرانجام ، سخنگوي فرماندهي ملي ضد كرونا اعلام كرد كه از روز گذشته ، 12 آوريل 1400 ، تعطيلات ملي 10 روزه در كشور اجرا مي شود. در شهرهاي سرخ ، فقط مشاغل گروه اول مي توانند استخدام شوند ، در حالي كه مشاغل گروه دوم ، سوم و چهارم حق كار ندارند. مشاغل گروه اول فقط مشاغل ضروري براي نيازهاي مردم مانند سوپرماركت ها ، داروخانه ها ، كلينيك ها ، فروشگاه هاي بزرگ ، بيمارستان ها ، تعميرگاه ها و غيره است و ساير مشاغل بايد بسته شوند. در شهرهاي اورنج ، مشاغل گروه اول و دوم مي توانند كار كنند ، اما مشاغل گروه سوم و چهارم نمي توانند كار كنند.

اگرچه اجراي دستور مرخصي هنوز در مواجهه با شهرهاي سرخ مانند تهران احساس نشده است ، اما اميد مي رود با افزايش جديت دستگاه هاي اجرايي و نظارتي ، Covid-19 در چهارمين صعود خود در اين 10 سال به تعويق بيفتد . روزها تا جان ديگر را از دست ندهم.

كرونا در 12 شهرستان شيب تندي دارد

در همان زمان ، سخنگوي فرماندهي ملي كرونا اظهار داشت كه در 12 استان شاهد شيب تند اين بيماري هستيم. استانهاي اردبيل ، بوشهر ، خراسان جنوبي ، خراسان شمالي ، آذربايجان شرقي ، كرمان ، لرستان ، همدان ، زنجان ، مركز ، قم و فارس از استانهايي هستند كه شاهد افت شديد بيماري هستند و بايد مراقب شيوع آن باشيم. از بيماري خسارت. همچنين در 11 استان ديگر ، شيب تند است ، اما به همان اندازه 12 شهرستان قبلي نيست. در واقع ، اين استان ها نيز وارد موج چهارم شده اند ، كاهش بيماري به تدريج سرعت مي گيرد و آنها بايد مراقب باشند. زيرا روزهاي سختي در انتظار آنهاست. استان هاي ايلام ، البرز ، آذربايجان غربي ، سمنان ، تهران ، خراسان رضوي ، اصفهان ، كردستان ، شرمال و بختياري ، كرمانشاه ، قزوين داراي شيب تند بيماري هستند.

4 وقفه در شروع موج چهارم

ريسي گفت: “ما همچنين شهرستانهايي داريم كه از موج قبلي تازه راه اندازي شده اند اما شاهد موج جديدي از ويروس جهش يافته انگليس هستيم.” شامل استان هاي گيلان ، مازندران و خوزستان است. علي رغم اينكه اخيراً استان خوزستان درگير آن شده است ، اكنون شهرهاي اين استان از اين بيماري رنج مي برند و بايد بسيار مراقب باشند. در ابتداي موج چهار استان وجود دارد كه ممكن است با پيروي از پروتكل هاي سختگيرانه كمتر در موج شركت كنند ، از جمله يزد ، كهگيلويه ، بويراحمد ، سيستان ، بلوچستان و گلستان. به همين ترتيب ، منطقه هرمزگان در آغاز موج است.

لازم به ذكر است كه ، طبق گفته وزارت بهداشت ، ميزان افزايش بستري شدن در موج چهارم بيماري 3.7 برابر بيشتر از مدت مشابه در موج دوم و سوم است.

در همين زمان ، هفته گذشته ، يعني از 13 تا 19 آوريل 1400 ، تعداد بيماران سرپايي مثبت شناسايي شده 103،021 نفر بود. تعداد عفونتهاي جديد به 13205 مورد و تعداد مرگهاي جديد به 1117 مورد رسيده است.

شرايط 14 استان پر خطر در چهارمين كرونا افزايش يافت

تهران

در استان تهران ، تعداد بيماران سرپايي مثبت شناسايي شده در هفته هاي اخير به 6972 نفر رسيده است. تعداد بستري شدن در بيمارستان به سال 1930 و تعداد مرگ و مير جديد به 160 مورد رسيد.

در همين حال ، در هفته هاي اخير تعداد بستري ها و مرگ و ميرها در تهران افزايش يافته است. پذيرش بيمارستان ها در اين استان به ميانگين كشوري رسيده و به طور موازي افزايش يافته است ، اما ميزان مرگ و مير هنوز زير ميانگين كشوري است. اگر چه به طور موازي افزايش يافته است.

برآمدگي

روند رو به رشد بستري در استان در هفته هاي اخير ادامه داشته و مرگ و مير نيز افزايش يافته است. ميزان شيوع و مرگ و مير در بيمارستان بالاتر از ميانگين كشوري است و مسيري طولاني را طي كرده است.

12 شهرستان با شيب تند كرونا

اردبيل

در هفته هاي اخير ، ميزان بستري شدن و مرگ و مير در استان اردبيل افزايش يافته است. ميزان بروز متناسب با ميانگين كشوري افزايش يافته است ، اما ميزان مرگ و مير استان از ميانگين كشوري فراتر رفته است.

بوشهر

بستري شدن در بيمارستان و مرگ در بوشير. بستري شدن در بيمارستانها بيش از ميانگين كشوري افزايش يافته است ، اما ميزان مرگ به موازات كشور افزايش يافته است.

خراسان جنوبي

در جنوب خراسان در هفته هاي اخير ، روند افزايش بستري شدن در بيمارستان و افزايش اندك مرگ و مير وجود دارد. بستري شدن در بيمارستان در سراسر كشور افزايش يافته است ، اما ميزان مرگ و مير همچنان زير متوسط ​​كشور است.

خراسان شمالي

در خراسان شمالي ، در هفته هاي اخير تعداد بستري ها و مرگ ها در بيمارستان افزايش يافته است. ميزان بروز و مرگ و مير در استان كمتر از متوسط ​​ملي است ، اما به طور موازي افزايش يافته است.

آذربايجان شرقي

در هفته هاي اخير ، بستري شدن و مرگ و مير در اين شهرستان افزايش يافته است. البته ميزان و تعداد مرگ و ميرهاي اين هفته هنوز زير ميانگين كشوري است.

كارمان

در هفته هاي اخير بستري شدن در بيمارستان افزايش يافته است ، اما مرگ و ميرها ثابت مانده اند. ميزان بستري شدن در بيمارستان و مرگ و مير كمتر از ميانگين كشوري است.

لرستان

در اين ولسوالي روند بستري شدن در بيمارستان ادامه دارد و مرگ و مير افزايش يافته است. ميزان بستري شدن در بيمارستان و مرگ و مير بالاتر از ميانگين كشوري است.

همدان

در استان همدان ، در هفته هاي اخير ميزان بستري و مرگ و مير در بيمارستان ها افزايش يافته است. پذيرش در بيمارستان از ميانگين كشوري فراتر رفته و ميزان مرگ و مير به ميانگين كشوري رسيده است.

زنجان

طي هفته هاي اخير بستري شدن و مرگ و مير در استان زنجان افزايش يافته است. پذيرش بيمارستان ها در سراسر كشور افزايش يافته است ، اما ميزان مرگ و مير اندكي از ميانگين كشوري فراتر رفته است.

مركز

طي هفته هاي اخير تعداد بستري ها و مرگ و ميرها در فرمانداري مركزي افزايش يافته است ، ميزان بستري شدن در بيمارستان ها به بالاتر از ميانگين كشوري و ميزان مرگ و مير در اين استان از ميانگين كشوري فراتر رفته است.

انجام دادن

در قم نيز شاهد افزايش بستري و مرگ و مير در بيمارستان ها بوده ايم. پذيرش بيمارستان ها در سراسر كشور افزايش يافته است ، اما ميزان مرگ و مير استان هنوز كمتر از ميانگين كشوري است.

شواليه

در استان فارس ، هفته هاي اخير شاهد افزايش مرگ ها و افزايش مستمر بستري در بيمارستان ها بوده ايم. البته ميزان بروز بستري در بيمارستان هنوز هم كمتر از ميانگين كشوري است ، اما ميزان مرگ و مير به ميانگين كشوري رسيده است.

انتهاي پيام

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
تراژدي چهارم و شيب تند كرونا در ۱۴ استان نمودار

https://hydoc.ir/تراژدي-چهارم-و-شيب-تند-كرونا-در-۱۴-استان/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.