واكسيناسيون كرونا در مراكز بهداشت طبق اولويت‌بندي/ افزايش چشمگير حجم واكسيناسيون از تير

۱۰ بازديد

رئيس مركز مديريت شبكه در وزارت بهداشت خدمات مراكز كرونا را كه در 16 و 24 ساعت كار مي كنند و همچنين برنامه ريزي براي واكسيناسيون عمومي عليه كرونا را در قالب مراكز بهداشتي توضيح داد. دكتر جعفرصديق ال تبريزي ، در مصاحبه با آژانس دانشجويي دانشجويي ، وي با اشاره به شعار امسال روز …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
واكسيناسيون كرونا در مراكز بهداشت طبق اولويت‌بندي/ افزايش چشمگير حجم واكسيناسيون از تير

واكسيناسيون كرونا در مراكز بهداشت طبق اولويت‌بندي/ افزايش چشمگير حجم واكسيناسيون از تير https://hydoc.ir/واكسيناسيون-كرونا-در-مراكز-بهداشت-طبق/ https://hydoc.ir/واكسيناسيون-كرونا-در-مراكز-بهداشت-طبق/#respond سلام دكتر Mon, 12 Apr 2021 04:33:54 0000 رسانه سلامت و دانش https://hydoc.ir/واكسيناسيون-كرونا-در-مراكز-بهداشت-طبق/

رئيس مركز مديريت شبكه در وزارت بهداشت خدمات مراكز كرونا را كه در 16 و 24 ساعت كار مي كنند و همچنين برنامه ريزي براي واكسيناسيون عمومي عليه كرونا را در قالب مراكز بهداشتي توضيح داد. دكتر جعفرصديق ال تبريزي ، در مصاحبه با آژانس دانشجويي دانشجويي ، وي با اشاره به شعار امسال روز …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
واكسيناسيون كرونا در مراكز بهداشت طبق اولويت‌بندي/ افزايش چشمگير حجم واكسيناسيون از تير

رئيس مركز مديريت شبكه در وزارت بهداشت خدمات مراكز كرونا را كه در 16 و 24 ساعت كار مي كنند و همچنين برنامه ريزي براي واكسيناسيون عمومي عليه كرونا را در قالب مراكز بهداشتي توضيح داد.

دكتر جعفرصديق ال تبريزي ، در مصاحبه با آژانس دانشجويي دانشجويي ، وي با اشاره به شعار امسال روز جهاني بهداشت ، “جهاني عادلانه و سالم” گفت: “اين شعار براي امسال بسيار مناسب است ، زيرا در دنيا شاهد هستيم كه كشورها از عدالت فاصله دارند.” مثلا امروزه فقط شش كشور 86 درصد واكسن كرونا را در جهان دارند و اين چهره كاملا ناعادلانه جهان را نشان مي دهد كه نگاه تبعيض آميز به واكسن دارد. اگر چنين شعاري محقق شود ، به ارتقا promote سلامت جهاني نيز كمك خواهد كرد. ‌

1200 مركز خدمات 16 و 24 ساعته كرونا در كشور

وي با اشاره به آغاز شيوع كرونا در ايران در مارس 2009 ، گفت: “با آغاز اين همه گيري در كشور ، وزارت بهداشت ، به ويژه معاون وزير بهداشت ، تغييراتي در ساختار خدمات خود ايجاد كرد و در مورد 1200 مركز خدمات بهداشتي و درماني جامع به عنوان مراكز منتخب. “مجهز به 16 يا 24 ساعت فعاليت و از مردم خواستيم تا از اين مراكز براي علائم تاج استفاده كنند. ما همچنين اين مراكز را در سيستم خود به عنوان سطح ارجاع براي سطوح بالاتر تعيين كرده ايم.

به ازاي هر 700 نفر يك نفر در 18000 مركز بهداشتي

التبريزي اظهار داشت: ما حدود 18000 مركز بهداشت در كشور داريم كه در روستاها خدمت مي كنند و بنابراين به ازاي هر 700 نفر يك كارمند بهداشت آماده خدمت در روستاها است و 5343 مركز بهداشت شهري و 256 مركز بهداشت روستايي خدمات فعال ارائه مي دهند. آنها خودشان را معرفي مي كنند.

تلفن كرونا توسط 32000 كارگر بهداشت و 24500 ارائه دهنده خدمات بهداشتي مورد بررسي قرار گرفت

و ادامه داد: حدود 32 هزار كارگر بهداشتي و 24500 كارمند مراقبت هاي بهداشتي از روزهاي اول كرونا معاينه شفاهي جمعيت تحت پوشش را آغاز كرده اند. اين افراد با جمعيت تحت مراقبت خود تماس گرفته و در مورد علائم آنها س askال مي كنند و اگر شخصي علائم خفيفي داشته باشد ، آموزش ديده و اگر علائم آنها شديدتر باشد ، آنها را به مراكز انتخاب شده عروق كرونر معرفي مي كنند. سپس ، كاركنان بهداشت و مراقبت هاي بهداشتي كارهاي پيگيري زير را انجام مي دهند.

چهار سرويس براي مراكز Covid 19 منتخب

وي با اشاره به فعاليت حدود 1200 مركز خدمات سلامت جامع تحت عنوان مراكز منتخب كويد 19 ، گفت: اين مراكز چهار وظيفه اصلي را انجام مي دهند كه معاينه ، ويزيت ، درمان سرپايي و معاينات تشخيصي ويروس كرونا توسط اين مراكز است. اگر فردي با علائم شديد به اين مراكز مراجعه كند ، آنها نيز به بيمارستان هاي انتخابي كويد 19 ارجاع داده مي شوند و افرادي كه قادر به جداسازي و جدا شدن از ديگران در خانه نيستند به محل اسكان ارائه شده براي اين منظور ارجاع مي شوند.

تبريزي با اشاره به موضع كشور در مورد موج چهارم كرونا ، ادامه داد: “ما تاكنون 4 مرحله براي بسيج ملي عليه كويد 19 اجرا كرده ايم ، در هر مرحله ويژگي هاي خاصي به اقدامات ما اضافه شده است ، به عنوان مثال در مرحله اول. مرحله دوم ، آزمايش آزمايشگاهي به معاينه شفاهي اضافه شد و در مرحله سوم ، خدمات باقيمانده به دو سرويس قبلي اضافه شد و در مرحله چهارم ، خدمات محله محور به اقدامات قبلي اضافه شد تا تمركز بر روي خدمات در محله ها و خانواده ها براي برقراري ارتباط نزديك با بيماران با تيم هاي رديابي ما آشنا شويد و از افرادي كه نبايد خانه را ترك كنند و در قرنطينه قرار بگيرند خدمات و پشتيباني در خانه ارائه مي دهيم.

گام پنجم براي بسيج ملي عليه كرونا. بنابراين

وي افزود: “اولين قدم با مشاركت بسيجيان مظلوم صورت گرفت و قدم چهارم ما با مشاركت بسيج ، سازمان هلال احمر و برخي از داوطلبان سفيران بهداشت بود.” با تشديد گام چهارم از 9 مارس 2017 تا 7 آوريل 1400 ، اين مرحله به مرحله نهايي خود رسيده است و با تغيير چهره بيماري در كشور در شرف اجراي مرحله پنجم هستيم كه خبر آن به زودي منتشر خواهد شد علاوه بر تشديد شناسايي و رديابي بيماران در تماس نزديك ، واكسيناسيون عمومي را به عنوان يك فعاليت كانوني به مرحله پنجم اضافه خواهيم كرد.

آزمايش كرونا ويروس در مراكز بهداشتي درماني جامع و خانه هاي سالم رايگان است

رئيس مركز مديريت شبكه در وزارت بهداشت درباره انجام آزمايش كرونا در مراكز خدمات جامع سلامت و نقش بهداشت توضيح داد: در سيستم مراقبت هاي بهداشتي اوليه ، تمام معاينات رايگان است و در حالي كه ما در آن هستيم رايگان خواهد بود. سيستم بهداشتي طي يك سال گذشته و ما با مشكلات مالي و مجازات هاي سنگين روبرو شده ايم. از اواسط فروردين 1399 ، آزمايش فقط در مراكز منتخب Covid 19 انجام شد زيرا ما با محدوديت هاي گروهي روبرو بوديم ، اما پس از توليد كيت هاي داخلي ، آزمايش در مراكز بسيار انجام شد. با آغاز برنامه محله براي مقابله با كرونا تزئين شده ، كه به نام سردار شهيد حاج قاسم سليماني نامگذاري شد ، آزمايش كرونا به تيم هاي رهگيري و مراقبت در منزل گسترش يافت و اين با استفاده از آزمايش هاي تشخيصي سريع براي تاج توليد شده در ايران

15 دقيقه در پاسخ به آزمايشات سريع ويروس كرونا

وي افزود: تعداد كل آزمايشات PCR انجام شده از مراكز منتخب ما از آوريل سال گذشته حدود 4 ميليون آزمايش است اما از ابتداي پروژه شهيد سليماني و گام چهارم مقابله با كرونا تا 6 آوريل ، ما حدود 5 ميليون. و 678 هزار تست در سيستم ، اين تعداد 2. است. “يك ميليون و 600 هزار تست PCR و 3 ميليون و 73 هزار تست سريع پاسخ در عرض 15 دقيقه به فرد اعلام مي شود. از حدود 3 ميليون و 73 هزار آزمايش ، حدود 2 ميليون و 240 هزار آزمايش توسط تيم هاي رهگيري و نظارت در خانه ما انجام شده است. اين سياست اصلي ما بود كه روستاييان عزيز براي آلوده شدن فرد ديگري مجبور به ترك روستاها براي انجام آزمايش نيستند. بنابراين ، ما تمام مراكز روستايي خود را در سراسر كشور به آزمايشات سريع مجهز كرده ايم.

نحوه رديابي بيمار مثبت كرونا در مراكز انتخاب شده

وي افزود: وقتي مراكز انتخاب شده تشخيص قطعي مي دهند كه فرد بيمار است ، در وهله اول داروي “كلروكين” را براي استفاده به مدت 5 روز به وي مي دهند و سپس در صورت لزوم بيمار را به بيمارستان منتقل مي كنند. پس از اين مراحل ، بيمار مسئول مراكز بهداشتي و درماني است. آنها طي 10 روز 6 بار تماس مي گيرند و از وضعيت ، شدت و ضعف خود مي پرسند. علاوه بر اين ، شركاي مراقبت هاي بهداشتي ما بايد افرادي را كه از نزديك با يك فرد مثبت در ارتباط بوده اند شناسايي كنند ، معمولاً 6.5 نفر (يك فرد نزديك) براي هر بيمار تحت غربالگري.

نقش سلامتي در برابر تاج ايمن است

رئيس مركز مديريت شبكه در وزارت بهداشت در مورد ساير مراقبت هاي معمول كه مراكز بهداشتي بايد از آنها استفاده كنند گفت: “ما سعي كرديم خانه هاي بهداشت و قوانين بهداشتي نداشته باشيم كه در آن افرادي كه مشكوك هستند يا احتمالاً با Covid 19 سفر مي كنند ، و از طريق سيستم هاي اطلاعاتي 190 و 4030. “ما يك سرويس معرفي خدمات كرونا ارائه داديم تا خانه ها و مراكز بهداشتي ايمن باشند و آلوده نشوند ، اما در مطالعه اي كه در ماه مه 1399 انجام داديم ، مشخص شد كه بين 30 تا 10 درصد بستگي دارد در مورد نوع خدمات ، اين خدمات نسبت به سال قبل ميزان زاد و ولد را كاهش داد و ما نشانه هايي داشتيم كه مردم از ترس Covid 19 به ما مراجعه نمي كنند يا اينكه خودشان به اين بيماري مبتلا شده اند.

وي ادامه داد: بنابراين در گام سوم بسيج ملي عليه كويد 19 هدف ما ارائه بقيه خدمات بود و طي ماه هاي مه و ژوئن سال گذشته كليه بسته هاي خدمات مراكز را بررسي و تقسيم كرديم به دو گروه ، خدماتي كه بايد به صورت حضوري ارائه شود و خدماتي كه مي توان شخصاً ارائه داد. 8 ميليون و 500 هزار نفر ، و ما همچنين خدمات شخصي را به حدود 18 ميليون و 700 هزار نفر ارائه كرديم و اين كار همچنان ادامه دارد و ادامه يابد ، به عنوان مثال ، خدمات به مادران باردار ارائه شد و ميزان ارائه خدمات به 104 درصد رسيد.

واكسيناسيون كرونا در مراكز بهداشتي مطابق با اولويت

التبريزي همچنين درباره اقدامات وزارت بهداشت براي تهيه واكسن در قالب شبكه بهداشت دولتي گفت: واكسن وارداتي و واكسن ايراني هم از اواخر ماه ژوئن به سيستم اضافه مي شوند و اميدواريم با سرعت بالا انجام شود. سند ملي واكسيناسيون Covid 19 ، كه توسط فرماندهي ملي كرونا تصويب شده است ، اساس كار ما است كه به چهار مرحله تقسيم مي شود كه طبق آن واكسن تزريق مي شود. ما تخمين مي زنيم كه 1.5 تا 2 ميليون نفر در مرحله اول ، 8.5 تا 9 ميليون نفر در مرحله دوم و حدود 4 ميليون نفر در مرحله سوم به واكسن نياز داشته باشند. براي اين افراد ، ما بر اساس اولويت هاي سند ايمن سازي ملي عمل خواهيم كرد. ما سيستم هاي سطح اول داريم كه هر شخصي پرونده الكترونيكي خاص خود را دارد و خدماتي كه دريافت مي كند در آنجا ثبت مي شود و ما مي توانيم براساس سن ، بيماري هاي زمينه اي مردم و … افراد را طبق اولويت ها جدا كنيد و با آنها تماس بگيريد و آنها بايد واكسينه شوند.

حجم واكسيناسيون از ماه جولاي افزايش مي يابد

او افزود: از آنجا كه از ماه ژوئيه حجم واكسيناسيون بسيار زياد خواهد بود ، از ماه ژوئيه مناطق ديگري را به مناطق موجود در سيستم بهداشت اضافه خواهيم كرد تا افراد بيشتري با توجه به پيش بيني هاي انجام شده براي دريافت واكسن به ما مراجعه كنند. براي اين مرحله برنامه ريزي و برنامه ريزي شده است. دولت براي واكسيناسيون چه خواهد كرد؟ طبق سند واكسيناسيون ملي ، اولويت تزريق به احتمال ابتلا به اين بيماري بستگي دارد. افراد مسن و كاركنان بهداشت و درمان از ميزان مرگ و مير بالايي برخوردار بودند و ما بايد از كساني كه در معرض خطر مرگ هستند يا براي مراقبت از ديگران مانند مراقبت هاي بهداشتي ، سالمندان ، بيماران مستضعف و غيره به آنها احتياج دارند مراقبت كنيم. .

و تبريزي ادامه داد: “در واكسيناسيون ، افراد مسن را به 5 گروه تقسيم كرديم و اولويت را به دو گروه سالمندان پرخطر و پرخطر داديم كه شامل 30٪ است.” اگر بخش خصوصي واكسن را وارد كند ، اين روش واكسيناسيون در مناطقي كه تحت نظارت ما اعلام مي شود ، اجرا مي شود.

پرونده الكترونيكي سلامت خود را تكميل كنيد تا در برابر كرونا واكسينه شويد

رئيس مركز مديريت شبكه در وزارت بهداشت درباره افرادي كه اطلاعات آنها در پرونده الكترونيكي سلامت نيست ، به اين معني كه آنها داراي پرونده الكترونيكي سلامت نيستند ، گفت: “ما ممكن است براي 10٪ از مردم اطلاعات نداشته باشيم. همچنين برنامه اي را براي جمع آوري اين اطلاعات طراحي كرده است “و پس از آزمايش براي واكسيناسيون درخواست مي كند. از طرف ديگر ، در روزهاي آينده ، ممكن است براي افرادي كه به نزديكترين مركز بهداشتي خود مراجعه مي كنند و كساني كه پرونده الكترونيكي سلامت ندارند ، پيامكي ارسال شود تا اطلاعات خود را تكميل كنند.

انتهاي پيام

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
واكسيناسيون كرونا در مراكز بهداشت طبق اولويت‌بندي/ افزايش چشمگير حجم واكسيناسيون از تير

https://hydoc.ir/واكسيناسيون-كرونا-در-مراكز-بهداشت-طبق/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.