آغاز با كرونا پايان با صف مرغ!

آخرين اخبار پزشكي ايران و جهان را در اينجا بيابيد

آغاز با كرونا پايان با صف مرغ!

۱۷ بازديد

كمتر از يك هفته به پايان سال 1399 نمانده بود. سال با شيوع تاج گل آغاز شد كه مشكلات زيادي ايجاد كرد و اكنون آخرين روزهاي خود را با صف هاي طولاني براي خريد مرغ سپري كرد. به گزارش سلام دكتر ، اين روزها افزايش قيمت مرغ به 30 هزار تن در فروشگاه هاي خرده …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
آغاز با كرونا پايان با صف مرغ!

آغاز با كرونا پايان با صف مرغ! https://hydoc.ir/آغاز-با-كرونا-پايان-با-صف-مرغ/ https://hydoc.ir/آغاز-با-كرونا-پايان-با-صف-مرغ/#respond سلام دكتر Tue, 16 Mar 2021 05:15:57 0000 رسانه عمومي https://hydoc.ir/آغاز-با-كرونا-پايان-با-صف-مرغ/

كمتر از يك هفته به پايان سال 1399 نمانده بود. سال با شيوع تاج گل آغاز شد كه مشكلات زيادي ايجاد كرد و اكنون آخرين روزهاي خود را با صف هاي طولاني براي خريد مرغ سپري كرد. به گزارش سلام دكتر ، اين روزها افزايش قيمت مرغ به 30 هزار تن در فروشگاه هاي خرده …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
آغاز با كرونا پايان با صف مرغ!

كمتر از يك هفته به پايان سال 1399 نمانده بود. سال با شيوع تاج گل آغاز شد كه مشكلات زيادي ايجاد كرد و اكنون آخرين روزهاي خود را با صف هاي طولاني براي خريد مرغ سپري كرد.

به گزارش سلام دكتر ، اين روزها افزايش قيمت مرغ به 30 هزار تن در فروشگاه هاي خرده فروشي و از طرف ديگر عرضه مرغ در فرآيند بازار 20 400 تن در بازارهاي ميوه و تره بار و برخي فروشگاه هاي خرده فروشي مردم شهرستان براي خريد اين لرزش پروتئين ، رژيم غذايي آنها بايد در صف هاي طولاني بماند و توجه به عادات سالم و ناسالم در اين دوره بايد به كلي فراموش شود.

فصل مرغ از چه زماني شروع مي شود؟

روند اصلي قيمت مرغ از ژانويه امسال آغاز مي شود و روند توليد مرغ از 20،400 گوجه فرنگي در يك مرحله به 22 تا 23 هزار گوجه فرنگي و در مرحله بعدي ، يعني پايان ماه فوريه ، به 27 تا 30 هزار گوجه فرنگي در سطح خرده فروشي افزايش يافت. در آن زمان ، بسياري از فروشندگان دليل افزايش قيمت مرغ را كاهش عرضه مرغ در بازار ميدان بهمن (بزرگترين شركت مرغداري تهران) و خريد مرغ بيش از اندازه پيشنهادي عنوان كردند.

فعالان صنعت طيور همچنين از گراني مرغ مي گويند افزايش توليد اجزايي مانند ذرت و سويا ، مرغ و غيره ، تأثيرات آن بر مقرون به صرفه بودن توليد ، ناسازگاري نرخ مصوب با هزينه توليد مرغ براي توليدكنندگان ، تمايل به توليد ، تصميم جزيره و ممنوعيت توليد در مورد صادرات مرغ برخي از استان ها توضيح دادند.

با اين حال ، مركز جهاد كشاورزي و وزارت صمت از همان روزها قول دادند كه اتهامات را تعديل و عرضه مرغ قانوني را افزايش دهند. به عنوان مثال ، وزير صمت در آخرين روزهاي فوريه نيز اعلام كرد با توجه به تغييرات اخير در بازار طيور ، مركز جهاد كشاورزي در چارچوب تنظيم بازار اعلام كرده است كه طي 3 روز آينده ، مرغ را در بازار عرضه مي كند تا وضعيت به حالت عادي برگردد. يا دبير دفتر برنامه ريزي محصول ملي وي در روزهاي آخر ماه فوريه اعلام كرد كه ذخاير مرغ مناقصه در كشور كافي است و اگر قيمت مرغ تا پايان هفته به حالت عادي برنگردد ، اين محصولات به بازار عرضه مي شود. و در حال حاضر مشكلي در تأمين ورودي لازم براي مرغداران وجود ندارد و تغييرات اخير در قيمت مرغ به دليل اقدامات مركز جهادكشاورزي در زمينه زمينه سازي براي مديريت موثر اين محصول براي نوروز و ماه مبارك رمضان است. خواهيم بود

آيا وعده هاي كارمندان تبديل به كار مي شود؟

در حالي كه به نظر مي رسد بازار با قول هاي پرسنل مناسب پابرجا خواهد ماند و مردم نگران دادن مبلغ مصوب به مرغ ها نخواهند بود اما نگراني ها حوزه ISNA در هفته هاي اول مارس به آن اشاره دارد بازار مرغ نه تنها ساكن نيست ، بلكه برخي از خرده فروشان يا هر كيلوگرم مرغ 20 هزار و 400 تن ندارند ، يا مرغ را با قيمت هاي بالاتر يعني 28 هزار تومان عرضه مي كنند يا با برش دادن آن به صورت برش ، سعي مي كنند مرغ را با قيمت بفروشند . آنها كارهاي مختلفي انجام دادند و در نتيجه ، فروشندگان نيز شكايت كردند كه نمي توانند پيشنهاد مرغي را كه محصول در ميدان بهمن سفارش داده است ، دريافت كنند.

بنابراين ، در اين مدت ، موارد جديد به همراه موارد قبلي مطرح مي شود. كه جدايي در توزيع مرغ پس از ذبح و هيچ نظارتي بر روي آن صورت نگرفت و برخي از ماشين هاي تحويل مرغ وارد ميدان بهمن شدند و از همان مسير خارج شدند و يا محموله هايي را بدون نظارت حمل كردند و مشخص نبود كه مرغ ها و محموله ها از كجا دريافت مي شوند. اين هم اتفاق افتاد

مركز جهاد كشاورزي چه كاري انجام مي دهد؟

بحث در مورد كاهش عرضه مرغ در ميدان بهمن وزير جهادكشاورزي شخصاً از اين محوطه بازديد كرددر اين بازديد ، ند توضيح داد كه مشكل ميدان بهمن در توزيع و نظارت بر كلاس است و قول داد كه با همكاري مركز خاموش اين مشكلات به زودي برطرف خواهد شد.

وي همچنين گفت: مردم نگران تهيه مرغ گرم ، مرغ موجود نباشند و علاوه بر توزيع مرغ گرم در بازار ، هزاران تن مرغ منجمد با كيفيت خوب و قيمت ارزان نيز توزيع شده است.

آيا مسئله قيمت هاي خاص مرغ تفاوتي در توزيع آن دارد؟

در حالي كه به نظر مي رسيد هيچ كمبودي در توليد وجود ندارد و تنها مشكل توزيع مرغ پس از كشتار در ميدان بهمن وجود دارد ، اما به زودي عباس قبادي – دبير وزارت بازاريابي اعلام كرد “به وزارت جهاد كشاورزي اجازه داده شده تا 130 ميليون مرغ تخمگذار كند ، در غير اين صورت مرغها وارد كشور مي شوند. كشور به 110 تا 115 مرغ نياز دارد. اين مقدار را توسعه داده است ، اما آمار تاييد نشده است. كلمه اي كه بايد توسط مركز جهاد كشاورزي روشن شده است.

البته در اين زمينه وزير ديروز به منظور احياي حقوق گوشت سفيد كشور و با هدف مديريت محصول و ايمني مشتري ، به شركت پشتيباني مالي كشور اجازه داد تا با استفاده از درآمد بيشترين درآمد (4200 تومان) 50،000 تن مرغ را خريداري و وارد كند.

اگرچه واردات مرغ به قيمت دلخواه شما قطعاً يك شبه نخواهد رسيد ، اما بايد ديد كه آيا تصميم دولت منجر به تغيير ساختار بازار طيور خواهد شد يا خير و آيا مردم سرانجام قادر به خريد مرغ مورد نياز بدون نگران كننده آيا آنها براي مدت طولاني منتظر مي مانند يا بايد اين مشكلات در 1400 ادامه يابد؟

انتهاي پيام

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
آغاز با كرونا پايان با صف مرغ!

https://hydoc.ir/آغاز-با-كرونا-پايان-با-صف-مرغ/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.