پروژه‌اي كه با دخالت امريكا استحاله شد/جلوگيري از هدر رفت۲۳۰۰ميلياردي بيت‌المال با ماهواره

۹ بازديد

طبق آمار ، 34 مورد از 43 بلاياي طبيعي در كشور اتفاق مي افتد ، در حالي كه ايران از نظر بلايا و خطر زلزله و از نظر زلزله در رتبه يازدهم جهان قرار دارد و به گفته محققان ، آسيا و درياها اغلب در معرض خطر از سيل و زلزله ، در حالي كه …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
پروژه‌اي كه با دخالت امريكا استحاله شد/جلوگيري از هدر رفت۲۳۰۰ميلياردي بيت‌المال با ماهواره

پروژه‌اي كه با دخالت امريكا استحاله شد/جلوگيري از هدر رفت۲۳۰۰ميلياردي بيت‌المال با ماهواره https://hydoc.ir/پروژه‌اي-كه-با-دخالت-امريكا-استحاله-ش/ https://hydoc.ir/پروژه‌اي-كه-با-دخالت-امريكا-استحاله-ش/#respond سلام دكتر Mon, 01 Feb 2021 23:41:12 0000 رسانه عمومي https://hydoc.ir/پروژه‌اي-كه-با-دخالت-امريكا-استحاله-ش/

طبق آمار ، 34 مورد از 43 بلاياي طبيعي در كشور اتفاق مي افتد ، در حالي كه ايران از نظر بلايا و خطر زلزله و از نظر زلزله در رتبه يازدهم جهان قرار دارد و به گفته محققان ، آسيا و درياها اغلب در معرض خطر از سيل و زلزله ، در حالي كه …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
پروژه‌اي كه با دخالت امريكا استحاله شد/جلوگيري از هدر رفت۲۳۰۰ميلياردي بيت‌المال با ماهواره

طبق آمار ، 34 مورد از 43 بلاياي طبيعي در كشور اتفاق مي افتد ، در حالي كه ايران از نظر بلايا و خطر زلزله و از نظر زلزله در رتبه يازدهم جهان قرار دارد و به گفته محققان ، آسيا و درياها اغلب در معرض خطر از سيل و زلزله ، در حالي كه فن آوري هاي فضايي كاربردهاي زيادي در پيش بيني خطرات و ايجاد هشدارهاي به موقع و سطح بالا دارند و يكي از اصلي ترين ابزارها براي رصد خطرات است.

به گزارش سلام دكتر ، بهمن ، كولاك ، رعد و برق ، زمين لرزه ، طوفان ، سيل ، طوفان ، تگرگ ، امواج گرما ، طوفان ، گازهاي گلخانه اي ، رانش زمين ، رانش زمين ، ماسه سنگ ، وزش باد عالي ، سونامي ، زمستان ، آتش سوزي جنگل نامه هايي است كه براي ما شناخته شده است. زيرا طبق گفته دكتر عليرضا شهيدي ، رئيس تحقيقات زمين شناسي و تحقيقات معدني ، اين كشور در كمربند خطر جهاني قرار دارد ، بنابراين از 43 خطر جهاني ، 34 خطر در ايران رخ داده است و اين خطرات كل كشور را تحت تأثير قرار داده است.

اين گزارش مي افزايد كه 83 ميليون نفر در كشور در معرض خطرات جسمي قرار دارند و 705 درصد از توليد ناخالص داخلي اين كشور صرف خطر مي شود.

يك مطالعه بين المللي نشان مي دهد كه بلاياي فيزيكي مانند سيل ، طوفان و آتش سوزي ميليون ها نفر را در سراسر جهان آواره كرده است ، و سالانه بيش از 20 ميليون نفر را معادل يك نفر در هر دو نفر جابجا مي كند.

دكتر مرتضي براري ، رئيس آژانس زلزله ايران نيز تأكيد كرد كه ايران از نظر فاجعه و فاجعه در جايگاه يازدهم جهان و از نظر خشكسالي در رتبه 22 جهان قرار دارد ، اما در زمينه زلزله در بالاي جدول است. اين دنيا

علاوه بر اين ، 23 استان كشور درگير آلودگي گرد و غبار هستند ، كه علاوه بر اينكه تحت تأثير آسياب هاي گرد و غبار قرار مي گيرند ، يك منبع محلي نيز هستند. گرد و غبارهاي حومه اي كشور بر اساس اطلس گرد و غبار اطلس ملي و استاني سال 2016 به شرح زير است:

رديف نام روستايي
1 آذربايجان شرقي
۲ آذربايجان غربي
3 اصفهان
4 البرز
5 عيلام
6 بوشهر
7 تهران
8 جنوب خراسان
9 خراسان رضوي
10 خراسان شمالي
۱۱ خوزستان
۱۲ منان
13 سيستان و بلوچستان
14 سارس
15 كليه خدمات آنلاين
16 قم
۱۷ كرمان
18 وسط
19 هرمزگان
20 يزد

قسمت گرد و غبار منطقه در نقشه زير نشان داده شده است:

نقطه داغ گرد و غبار جهاني به شرح زير است:

امروزه بسياري از كشورهاي جهان از فناوري هاي پيشرفته براي نظارت بر شرايط اضطراري و صدور هشدارهاي به موقع از جمله فناوري ميداني استفاده مي كنند. در اين منطقه ، با جمع آوري و تجزيه و تحليل تصاوير ماهواره اي ، جنگل و آتش سوزي ، وقوع سيل ، زير خاك ، آلودگي هوا ، دماي آب هاي زيرزميني و زيرزميني ، رطوبت خاك ، خشكسالي ، آفات كشاورزي ، سدها جريان يافته و اكنون با بستر ايجاد شده توسط سازمان جهاني ، نظارت بر برخي از اين خطرات با استفاده از فناوري فضايي در كشور امكان پذير شده است ، بنابراين در سال 1998 ، حدود 20 گزارش از خطرات نوظهور مبتني بر علم ، دستگاه ميداني تهيه شده و به دستگاه هاي مربوطه مانند كنترل خون ارسال شده است. ما كميسيون محيط زيست ، فرمانداران و فرمانداران را تعيين كرديم كه با تجزيه و تحليل تصاوير ماهواره اي از سيل در آوريل 1998 و جلوگيري از از دست دادن 2300 ميليارد شيلينگ مسكن تعيين شده است.

در همين حال ، به گفته دكتر ياسر ابراهيميان ، رئيس كارگروه ژئوماتيك مركز مهاجرت پيشرفته معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري ، از همان ميزان فناوري فضايي در كشور براي مديريت بحران استفاده نمي شود و ادامه مي دهد: سال ، ملاقات با برخي از نمايندگان A داراي دستگاه ، آنها در مورد رفتار چنين فن آوري در كشور نمي دانند ، بعلاوه ، قانون كنترل خون كه سال گذشته در مجلس شوراي اسلامي تصويب شد ، بخشي در زمينه توسعه فضاسازي ، مكانيابي و فناوري زمين شناسي در زمينه مديريت بحران ندارد.

توسعه فناوري ميداني در خطرات

در گفت وگو با سلام دكتر ، دكتر نعمت حسني ، استاد مربي عمومي ، علوم آب و محيط زيست ، گروه برنامه ريزي و زلزله و رئيس دانشكده آب و محيط زيست ، م Instituteسسه علوم شهيد عباسپور ، دانشگاه شهيد بهشتي وي در پاسخ به اين سوال كه كدام يك از خطرات و بلايا بيشترين آسيب را به كشور وارد كرده است ، گفت: “آمارها نشان مي دهد كه منطقه آسيا و اقيانوسيه بيشترين تعداد بلاياي فيزيكي و بيشتر را دارد ، بنابراين 80 تا 90٪ از بلايا رخ مي دهد. وي گفت: “و 80 تا 90 درصد تلفات فاجعه در آسيا و اقيانوسيه است ، زيرا افراد زيادي در اين مناطق زندگي مي كنند.

وي گفت: “ايران هنوز در كانون توجه است.” “به طور كلي ، آسيا و اقيانوس آرام بيشتر تحت تأثير دو خطر” سيل “و” زلزله “قرار دارند ، اما ايران بيشتر از سيل به دليل بارندگي كم تحت تأثير زمين لرزه است.”

حسني ميانگين بارندگي سالانه در اين كشور را 200 تا 220 ميلي متر ذكر كرد و ادامه داد: “سيل تهديد بزرگي براي كشورهايي مانند ژاپن ، چين و هند است ، در حالي كه براي كشورهايي مانند ژاپن ، فيليپين ، بنگلادش صحنه طوفان هاي مختلف در مقام سوم “با اين حال ، در ايران ، فقط مناطق سيستان و بلوچستان و سواحل خليج فارس و درياي عمان تحت تأثير آثار طوفان قرار دارند.

اين متخصص در زمينه زلزله و سازه ها ، تأكيد مي كند كه در اينجا زلزله اولين فاجعه بزرگي بود كه كشور را لرزاند ، وي خاطرنشان كرد: مهمترين نقاط ضعف كشور در مديريت بحران و فرار از خطرات “فرهنگ شهري” است. به طور كلي ، توسعه در كشورها ارتباط نزديكي با دو شاخه “فرهنگ” و “مديريت” دارد و در آن كشور ، در بخش مديريت حوادث ، با فرهنگ ضعيف امنيت و سياست گذاري حرفه اي روبرو هستيم.

وي افزود: “به عنوان يك اصل فرهنگي ، فرهنگ امنيت در نوزادان قابل توسعه نيست و ضعف فرهنگ فرهنگ به سطوح بالايي رسيده است ، به اين معنا كه ناآگاهي از فرهنگ امنيتي در كنترل كشور دريچه اي را باز كرده است كه اين يكي از اصلي ترين نقاط ضعف كشور در مديريت بحران است.

استاد دانشگاه شهيد بهشتي “كنترل در شرايط عادي” را از ديگر نقاط ضعف كشور در زمينه مديريت بحران مي داند و در اين باره توضيح مي دهد: مديريت بحران در شرايط عادي يك كشور مرفه نبايد چنين مديريت و نگهداري عادي باشد. در عوض ، كنترل بايد بر اساس مديريت ريسك و بر اساس استراتژي ها و اصول مبتني بر ريسك باشد.

اين به عدم “مديريت ريسك و ريسك” اشاره دارد ، كه پيش بيني خوبي براي بسياري از تحولات در زمينه حوادث طبيعي و همچنين ساير جنبه هاي مديريت بحران است.

اين محقق فناوري ميداني را به عنوان يكي از مهمترين ابزارهاي مديريت توسعه در جهان معرفي مي كند و يادآور مي شود: اگرچه اين فناوري تأثير عمده اي در مديريت بحران و اضطراري دارد ، اما ممكن است اين فناوري قبل ، حين و بعد از بلاياي فيزيكي از بين برود.

وي تأكيد كرد: با توجه به اهميت فناوري هاي فضايي ، سازمان ملل متحد استفاده از ICST يا فناوري ارتباطات اطلاعاتي را در تفكر خود گنجانده است.

پروژه اي كه تغييراتي دارد

حسني با اشاره به كاربردهاي فناوري هاي فضايي در مديريت ريسك فيزيكي گفت: در سال 1998 طرحي ارائه شده توسط ايران به شوراي اقتصادي و اجتماعي آسيا و اقيانوسيه (SCOP) در زمينه ايجاد مركز منطقه اي براي مديريت حوادث در آسيا و اقيانوسيه ارائه شد كه توسط اين كميته به تصويب رسيده است ، اما با تغييراتي كه ايالات متحده و حاميان آن در اين پيشنهاد ايجاد كردند ، اين پروژه با آموزش و برگزاري كنفرانسي تبديل به نيروگاهي شد كه دفتر آن را “اپيدم” در تهران ناميد.

رئيس اداره آب و محيط پرديس مهندسي شهيد عباسپور دانشگاه شهيد بهشتي خاطرنشان كرد: اولين برنامه اين پيشنهاد در آن زمان با مركز مديريت اطلاعات بلايا در قالب اطلاعات و شبكه ارتباطي 24 ساعته ارائه شد. يك روز 365 روز در سال بدون خاموش شدن خطرات را كنترل مي كند.

حسني با بيان اينكه مبناي نظارت بر شرايط اضطراري در اين مركز در دنيا و فناوري هاي ماهواره اي گفت: در اين مقطع بايد هشدارهاي مناسبي از طريق توليد ، تحليل و تجزيه و تحليل اطلاعات به كشورها ارائه شود ، اما متأسفانه با اقدامات انجام شده در اين زمينه با توجه به اين ايده به يك پروژه كوچك و مفصل تبديل شده است و امروز اين شركت با نام “اپيدم” وابسته به سازمان ملل در تهران فعاليت مي كند.

وي با تأكيد بر اينكه امروزه فناوري هاي فضايي نقش مهمي در مديريت حوادث در جهان دارند ، خاطرنشان كرد: “عملكرد اصلي اين فناوري استفاده از ماهواره ها است كه به عنوان مأموريت آنها براي به دست آوردن اطلاعاتي است كه نياز به نظارت بر عوامل خطر از طريق سايت هاي صحرايي دارد. “

محقق دانشگاه شهيد بهشتي از هنر به عنوان يكي ديگر از ابزارهاي اين فناوري در مديريت ريسك ياد كرد و گفت: “اين فناوري كشورها را در پيش بيني حوادث فاجعه و ارائه هشدارهاي مناسب با فراخواني توانمند مي كند.”

انتهاي پيام

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
پروژه‌اي كه با دخالت امريكا استحاله شد/جلوگيري از هدر رفت۲۳۰۰ميلياردي بيت‌المال با ماهواره

https://hydoc.ir/پروژه‌اي-كه-با-دخالت-امريكا-استحاله-ش/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.