واكنش كاربران ايراني در شبكه‌هاي اجتماعي به فيلم قهرمان چيست؟

آخرين اخبار پزشكي ايران و جهان را در اينجا بيابيد

واكنش كاربران ايراني در شبكه‌هاي اجتماعي به فيلم قهرمان چيست؟

۱۱ بازديد

فيلم قهرمانانه اصغر فرهادي توانسته در گيشه خوب ظاهر شود و بهتر از اكثر منتقدان روي كاغذ بدرخشد. اين فيلم تا به امروز جوايز متعدد بين المللي و داخلي را از آن خود كرده است و پيش بيني مي شود در آينده جوايز سينمايي معتبرتري را نيز از آن خود كند. اصغر فرهادي در كنار …

منبع :
واكنش كاربران ايراني در شبكه‌هاي اجتماعي به فيلم قهرمان چيست؟

واكنش كاربران ايراني در شبكه‌هاي اجتماعي به فيلم قهرمان چيست؟ https://ijmarket.com/blog/واكنش-كاربران-ايراني-در-شبكه‌هاي-اجتم/ ايجي ماركت Mon, 22 Nov 2021 07:55:12 0000 فيلم و هنر https://ijmarket.com/blog/واكنش-كاربران-ايراني-در-شبكه‌هاي-اجتم/

فيلم قهرمانانه اصغر فرهادي توانسته در گيشه خوب ظاهر شود و بهتر از اكثر منتقدان روي كاغذ بدرخشد. اين فيلم تا به امروز جوايز متعدد بين المللي و داخلي را از آن خود كرده است و پيش بيني مي شود در آينده جوايز سينمايي معتبرتري را نيز از آن خود كند. اصغر فرهادي در كنار …

منبع :
واكنش كاربران ايراني در شبكه‌هاي اجتماعي به فيلم قهرمان چيست؟

فيلم قهرمانانه اصغر فرهادي توانسته در گيشه خوب ظاهر شود و بهتر از اكثر منتقدان روي كاغذ بدرخشد. اين فيلم تا به امروز جوايز متعدد بين المللي و داخلي را از آن خود كرده است و پيش بيني مي شود در آينده جوايز سينمايي معتبرتري را نيز از آن خود كند. اصغر فرهادي در كنار قهرمان نشان داده است كه هنوز يك مرد داستان‌نويس سينماست و در يك فيلم واقعاً جذاب داستاني را روايت مي‌كند تا آن را تماشا كرده و از بازيگران براي روايت اين داستان كه بر روي يك صفحه نقره‌اي شگفت‌انگيز تحت كنترل او ظاهر شده است استفاده كند. شخصيت‌هاي دو شخصيت و فيلمنامه «قهرمان» بهترين‌هايي هستند كه بسياري از كاربران شبكه‌هاي اجتماعي به آن فكر مي‌كنند و آن‌ها را قدرت فيلم جديد اصغر فرهادي مي‌دانند.

پاسخ داستان زندگي كاربران توييتر به فيلم اصغر فرهادي در دو نقطه مثبت و منفي از ديدگاه بينندگان ارائه شده است. نكاتي برگرفته از دل شبكه اجتماعي توييتر و نظرات افرادي كه در اين شبكه اجتماعي كار مي كنند و مي توانند نظر مشترك و جامعي را درباره فيلم به ما نشان دهند.

مطالب پيشنهادي:نگاهي به قسمت اول مجموعه Sele بياندازيد – مرحله بعدي نمايش خانگي آغاز مي شودتاريك، تاريك و تاريك
به قسمت اول سله نگاه كنيد- مرحله بعدي نمايش خانگي آغاز مي شودبه قسمت اول سله نگاه كنيد- مرحله بعدي نمايش خانگي آغاز مي شود

اگرچه در روزهاي اخير حجم انتقادات اصغر فرهادي اندكي افزايش يافته است، اما با توجه به انتشار مقاله در هفته گذشته، اين حجم از انتقادات روند كاهشي چشمگيري پيدا كرده است. Life Web Report بازه زماني 19 اكتبر (يعني چند روز قبل از اكران فيلم) تا 15 نوامبر (دو تا سه هفته پس از اكران فيلم) را در بر مي گيرد كه بر اساس آن 45 درصد از كاربران مهمترين ويژگي را داشتند. از فيلم و 39 درصد رويكردي كاملا سازنده داشتند. فيلم جديدي از اصغر فرهادي داشتند.

در اين مدت نزديك به 6.5 هزار توييت درباره فيلم قهرمان نوشته شده است كه در اين ميان موضوعات مختلفي مورد توجه قرار گرفته است. مواردي مانند فيلمنامه، بازيكنان، كارگردان، جوايز، انتشار اخبار و فروش باكس آفيس و پايان داستان از جمله مواردي هستند كه كاربران در مورد آنها اظهار نظر كرده اند.

نكته اصلي عنوان «كارگردان» است و به نظر مي‌رسد خود فرهادي بيشتر مورد توجه كاربران قرار مي‌گيرد تا فيلمش. 36 درصد از محتواي توليد شده در توييتر مربوط به او بود كه 78 درصد نسبت به فرهادي نگرش منفي داشتند و تنها 19 درصد نسبت به او نگرش مثبت داشتند. بررسي ها نشان مي دهد موضوعاتي مانند نوشته دبيركل و ابهام فرهادي در برخي اتفاقات در سال هاي اخير از جمله مواردي بوده كه باعث شده مردم نسبت به او نگاه تحقير آميزي داشته باشند، البته بايد تاكيد كرد كه اين نگاه پس از آن بد است. انتظار اعلام شده است.» انتقاد او از دولت و دولت به دليل برخي اقدامات نادرست در سال هاي اخير به طرز چشمگيري تغيير كرده است.

مطالب پيشنهادي:نقد فيلم قهرمان – همه دروغ مي گويندسقوط قهرمان
نقد فيلم قهرمان - همه دروغ مي گويندنقد فيلم قهرمان - همه دروغ مي گويند

داستان فيلمنامه 29 درصد از توييت ها را تشكيل مي دهد كه 67 درصد نگرش مثبت و 32 درصد نظر منفي داشتند. اين نشان مي‌دهد كه فرهادي حتي اگر تحت نظر منفي كاربران باشد، همچنان از محافظ صفحه‌نمايش مناسب است. اين كاربران معتقدند كه وضعيت كار مي كند و وضعيت عمومي را منعكس مي كند.

ده درصد توئيت ها با بازيگران همراه است كه بيشتر آنها به بازي امير جديدي پرداخته و از بازي او در فيلم تمجيد مي كنند. 89 درصد از توييت هاي اين بخش ظاهر خوبي دارند و اين نيز نشان مي دهد كه تمرين چند روزه فرهادي با تيم بازيگري كاملا پاسخگو بوده است.

10 درصد ديگر از توييت ها به جوايز فرهادي بارده و احتمال نامزدي اين فيلم در اسكار اشاره كرده اند. 30 درصد ديدگاه ها در اين رده منفي بوده و به نظر مي رسد مردم به شدت با فرهادي كه سومين اسكار را برد و ركوردش را در كشورمان شكست!

مطالب پيشنهادي:قسمت اول گيسو – عاشقانه 2 را ببينيدتا اينجا نه!
قسمت اول گيسو - عاشقانه 2 را ببينيدقسمت اول گيسو - عاشقانه 2 را ببينيد

عنوان اكران و فروش مجدد فيلم 7 درصد از توييت‌ها را تشكيل مي‌دهد كه اكثر آنها در اين دسته خنثي بوده و 11 درصد از آن‌ها عملكرد مناسبي داشته‌اند.

فيلم هاي پاياني فرهادي هميشه پرمخاطب و منحصر به فرد بوده اند و پايان فيلم جديد او با 6 درصد توييت توسط سينماگران استناد شده است.

60 درصد از كاربران نظر منفي به پايان فرهادي و 40 درصد نظر منفي داشتند. به نظر مي رسد پايان فرهادي كه اندكي با كارهاي قبلي اش متفاوت است، مورد پسند برخي كاربران قرار نگرفته و ترجيح مي دهند فرهادي در همان «انتهاي باز» آثار «دائمي» خود بماند.

مطالب پيشنهادي:نقد فيلم ديناميت – خط قرمز سينماي ايرانجاده نه اين است و نه آن
نقد فيلم ديناميت - خط قرمز سينماي ايراننقد فيلم ديناميت - خط قرمز سينماي ايران

در برخي موارد، موقعيت هايي مانند لهجه هاي شيرازي توسط بازيكنان توسط كاربران توييتر وجود دارد كه بسياري از شيرازي ها آن را اشتباه مي دانند.

نظر شما درباره فيلم اصغر فرهادي و خود كارگردان چيست؟ حتما نظر خود را در قسمت نظرات با ما در ميان بگذاريد و همچنين مي توانيد نقد فيلم قهرمان را در اين لينك بخوانيد مطالعه اين مطلب درباره فيلم فرهادي خالي از لطف نيست.

منبع :
واكنش كاربران ايراني در شبكه‌هاي اجتماعي به فيلم قهرمان چيست؟

منبع :https://ijmarket.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.