بررسي دو اپيزود ابتدايي Dexter: New Blood : وسوسه‌هاي بي‌پايان

آخرين اخبار پزشكي ايران و جهان را در اينجا بيابيد

بررسي دو اپيزود ابتدايي Dexter: New Blood : وسوسه‌هاي بي‌پايان

۱۲ بازديد

پس از انتشار قسمت دوم Dexter: New Blood، همه چيز آماده است تا بتوانيم دو هفته پس از انتشار اين سري جديد را تماشا كنيم و كيفيت هنري و محتواي آن را به دقت بررسي كنيم. هميشه ديده مي شود كه اين تصميم عجيب و خطرناك سازندگان دكستر تا چه اندازه موفق شد، به موفقيت …

منبع :
بررسي دو اپيزود ابتدايي Dexter: New Blood : وسوسه‌هاي بي‌پايان

بررسي دو اپيزود ابتدايي Dexter: New Blood : وسوسه‌هاي بي‌پايان https://ijmarket.com/blog/بررسي-دو-اپيزود-ابتدايي-dexter-new-blood-وسوسه‌ها/ ايجي ماركت Thu, 18 Nov 2021 18:56:27 0000 فيلم و هنر https://ijmarket.com/blog/بررسي-دو-اپيزود-ابتدايي-dexter-new-blood-وسوسه‌ها/

پس از انتشار قسمت دوم Dexter: New Blood، همه چيز آماده است تا بتوانيم دو هفته پس از انتشار اين سري جديد را تماشا كنيم و كيفيت هنري و محتواي آن را به دقت بررسي كنيم. هميشه ديده مي شود كه اين تصميم عجيب و خطرناك سازندگان دكستر تا چه اندازه موفق شد، به موفقيت …

منبع :
بررسي دو اپيزود ابتدايي Dexter: New Blood : وسوسه‌هاي بي‌پايان

پس از انتشار قسمت دوم Dexter: New Blood، همه چيز آماده است تا بتوانيم دو هفته پس از انتشار اين سري جديد را تماشا كنيم و كيفيت هنري و محتواي آن را به دقت بررسي كنيم.

هميشه ديده مي شود كه اين تصميم عجيب و خطرناك سازندگان دكستر تا چه اندازه موفق شد، به موفقيت سريالي كه ده سال پيش متوقف شد و روح جذاب و منحصر به فرد اين مجموعه دكستر: خون تازه خاموش شده است. تمديد شده يا نه به نظر مي رسد دو پاراگراف اول اين مجموعه به سؤالات ما پاسخ دهد.

مطالب پيشنهادي:براي اولين بار در فصل پنجم Money Heist; مثل هميشه خوبهنفس كشيدن با يك پايان خوب شروع شد
براي اولين بار در فصل پنجم Money Heist;  مثل هميشه خوبهبراي اولين بار در فصل پنجم Money Heist;  مثل هميشه خوبه

قسمت اول: شروعي طوفاني و هيجان انگيز براي طرفداران دكستر

شايد برخي از طرفداران دكستر قبل از تماشاي قسمت اول سريال هيچ اميدي به انجام اين سكانس نداشتند و با ديدن اين سريال كوچك احساس راحتي نمي كردند. خوشبختانه اين نگراني در قسمت اول Dexter: new blood از بين رفت، زيرا اين قسمت عادت كاملاً قابل قبولي داشت.

در ابتداي اين قسمت دكستر: خون جديد، وارد دنياي جديد دكستر مورگان مي شويم. او ده سال است كه با شناسنامه جديدش – جيمي – در شهر كوچكي در دل جنگل زندگي مي كند. جيمي روشي براي گذراندن تمام روزهايش دارد، او محبوب و مورد اعتماد مردم است و همسرش كسي نيست جز رئيس پليس شهر! در واقع مي توان گفت همه چيز از نظر ظاهري عالي است; اما فقط در ظاهر.

با پيشروي قسمت، با نيمه دوم زندگي جديد دكستر روبرو خواهيم شد. وقتي روح خواهرشان – به عنوان ابراز گناه و ندامت او – هر روز او را به چالش مي كشد. دكستر سعي مي كند در برابر خشم بي امان مقاومت كند و به يك فرد عادي تبديل شود. اما هيچ چيز آنطور كه بايد پيش نمي رود.

مطالب پيشنهادي:معرفي سريال ماه رمضان 1400جلو يا عقب؟
معرفي سريال ماه رمضان 1400معرفي سريال ماه رمضان 1400

نقد و بررسي Dexter: New Blood Episode 2 - Geek Denنقد و بررسي Dexter: New Blood Episode 2 - Geek Den

نيمه دوم قسمت اول دكستر: خون جديد دستخوش تغيير جهت دراماتيك مي شود و همان چيزي است كه مخاطب از شخصيت دكستر انتظار دارد. اين به معناي بازگشت آلماني هاي معمولي دكستر و ظهور دوباره اسارت، هيجان، خشونت و خونريزي است.

در قسمت دوم دكستر: خون جديد، خطوط داستاني شروع به گسترش مي‌كنند و يك پازل كامل ايجاد مي‌كنند كه بايد مخاطبان خود را به وجد بياورد و آنها را در حل آن مشاركت دهد. مانند فصل هاي گذشته سريال دكستر، در اينجا نيز با داستان هاي فرعي به نظر گسترده و ناسازگاري سروكار داريم كه به تدريج با هم ادغام مي شوند و يك توطئه را شكل مي دهند.

در قسمت دوم با هريسون، پسر دكستر بيشتر آشنا مي شويم. كسي كه ده سال بعد دوباره به پدرش پيوست و زندگي جديدي به دكستر بخشيد. حضور او در زندگي دكستر يك چالش بزرگ است زيرا دكستر دائماً از شيطان درونش در هريسون فرار مي كرد. او نمي خواست كه پسر بي گناهش تاوان گناه خون پدرش را بپردازد.

مطالب پيشنهادي:نقد سريال سياوش – در نگاهي متفاوت، در فضايي تكرارييك درام اجتماعي تكراري اما فراگير
نقد سريال سياوش - در نگاهي متفاوت، در دروني تكرارينقد سريال سياوش - در نگاهي متفاوت، در دروني تكراري

اما اين همه ماجرا نيست. در دكستر: خون تازه، در حالي كه دكستر مشغول ترك عادت هميشگي خود براي كشتن ديگران است، يك قاتل زنجيره اي در يك مكان است و دختران كوچك را شكار مي كند. قاتل معلوم نيست

حضور متعادل مقاومت و شباهت در دكستر: خون جديد

در سري جديد دكستر، ويژگي هاي پنهان و جالب قرار است تا تفاوت زندگي جديد دكستر با فصل هاي گذشته را تا حد امكان يادآوري كند. بزرگترين تفاوت محل زندگي شماست. دكستر مورگان تمام زندگي خود را در سواحل گرمسيري فلوريدا و در شهر آفتابي ميامي گذراند. اما اكنون در آب و هواي سردتر است كه اغلب پوشيده از برف است. اختلاف 180 درجه اي كه عمق تغيير اين شخصيت را نشان مي دهد.

در Dexter: new blood شخصيت دكستر دوباره به اداره پليس رفته است. او در محل كارش -فروشگاه آهن آلات – با انواع وسايل سرد و گرم كار مي كند و هنوز هم شيريني و دونات مي خرد. او نيز مانند هر قاتل زنجيره اي ديگر نتوانسته از ريشه هاي خود فرار كند و خواه ناخواه در زندگي قبلي خود به رفتارهاي منظم خود ادامه مي دهد.

مطالب پيشنهادي:به سريال بچه مهندس 4 – تكرار فرمول تكراري نگاه كنيدچگونه فيلمنامه را براي چهار فصل متوالي كپي كنيم؟
به سريال بچه مهندس 4 - تكرار فرمول تكراري نگاه كنيدبه سريال بچه مهندس 4 - تكرار فرمول تكراري نگاه كنيد

تمركز اصلي دكستر: خون جديد در آرزوهاي مرگبار و وسوسه هاي بي پايان دكستر است. تغيير بزرگ دكستر در شخصيت به درگيري هاي دروني او برمي گردد. در نبردي كه با او ادامه دارد، سعي مي كند از كشتن مردم خودداري كند و فاجعه اي را كه در گذشته بر سر اعضاي خانواده اش آورده تكرار نكند. او در جهنمي آزاردهنده است و بايد بين لذت كشتن و نابود كردن زندگي اطرافيانش يكي را انتخاب كند.

مهمترين نشانه اين امر در حضور گوزن سفيد را مي توان در سكانس اول همان قسمت اول دكستر مشاهده كرد: خون تازه. آنكس كه دكستر را با تفنگش هدف قرار مي دهد اما هرگز به خودش اجازه شليك نمي دهد. او مي داند كه تا زماني كه بتواند خود را كنترل كند و حيواني زيبا و بي گناه را نكشد، اميد به تغيير در طبيعت او وجود دارد. اين حيوان در واقع استعاره اي از يك محيط آرام دكستر و بدون خشونت است. نكته اين است كه با تمام استراحتش، نمي تواند زياد دوام بياورد.

پاشنه آشيل دكستر: خون جديد چه مي تواند باشد؟

دكستر: تاريخ انتشار خون جديد، بازيگران، تريلر، حالت مشاهدهدكستر: تاريخ انتشار خون جديد، بازيگران، تريلر، حالت مشاهده

اين سريال نيز مانند هر سريال نوظهور ديگري در معرض آسيب هاي زيادي قرار گرفته است، بدترين تضعيف فيلمنامه و افتادن در دام كليشه ها. ديگر شخصيت‌ها و موقعيت‌ها در Dexter: New Blood آنطور كه انتظار مي‌رود براي سازندگان ليست، پرداخت قابل قبولي ندارد. عنوان قاتل سريالي ناشناس به درستي دنبال نمي شود و غيبت تيم قبلي بازيكنان كاملاً نابجا به نظر مي رسد.

مطالب پيشنهادي:به پاراگراف هاي 2 تا 7 گيسو – عاشقانه 2 مراجعه كنيدحداقل از دل بهتر است!
به پاراگراف هاي 2 تا 7 گيسو - عاشقانه 2 مراجعه كنيدبه پاراگراف هاي 2 تا 7 گيسو - عاشقانه 2 مراجعه كنيد

در قسمت دوم شاهد ايجاد روابط عاشقانه جوانان هستيم. جشنواره اي كه در سري قبلي دكستر ديده نشده بود و كمي رنگ و عطر مي دهد. سري دكستر به خاطر طراحي داستان هايش شناخته شده بود و حالا بايد ديد سازندگان براي ادامه سريال چه در نظر دارند.

چه انتظاري از دكستر داريم: خون جديد؟

حالا كه دكستر متوجه مي شود هيچ راه گريزي از شخصيت قاتل او وجود ندارد، در قسمت هاي بعدي بايد شاهد ترور او بيشتر باشيم. به نظر مي رسد هدف بعدي او يك قاتل ناشناس باشد. از سوي ديگر، با كشف پسرش، او راه سختي براي پنهان كردن رازهاي زندگي خود دارد و مي تواند هريسون را در دنياي تاريك و خونين خود شريك كند. بايد منتظر قسمت هاي بعدي باشيم و براي اجراي بعدي آماده شويم.

بيشتر بخوانيد:

مطالب پيشنهادي:به سريال ياور نگاهي بيندازيد – پر ارزش ترين سطح مردانگيداستاني ضعيف كه زير افكار سخت نابود مي شود
به سريال ياور نگاهي بيندازيد - پر ارزش ترين سطح مردانگيبه سريال ياور نگاهي بيندازيد - پر ارزش ترين سطح مردانگي

منبع :
بررسي دو اپيزود ابتدايي Dexter: New Blood : وسوسه‌هاي بي‌پايان

منبع :https://ijmarket.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.