هنرهاي جمعي در كرونا از بين رفت

آخرين اخبار پزشكي ايران و جهان را در اينجا بيابيد

هنرهاي جمعي در كرونا از بين رفت

۱۰ بازديد

اميرحسين رستمي هنرمندي متولد كشمير است كه بازيگري خود را در سن 16 سالگي در تئاتر آغاز كرد و اخيراً آثار وي به عنوان هنرمند ويدئو در نمايشگاه “عكس پنج” به نمايش درآمد. وي به تيتر نيوز گفت: “تعريف بسيار كوتاه از اين ويدئو آرت يك ايده در دوران جواني است.” “در واقع ، ما …

هنرهاي جمعي در كرونا از بين رفت https://titr-news.ir/2021/09/هنرهاي-جمعي-در-كرونا-از-بين-رفت/ Mon, 20 Sep 2021 23:14:31 0000 فرهنگ و هنر https://www.titr-news.ir/2021/09/هنرهاي-جمعي-در-كرونا-از-بين-رفت/ اميرحسين رستمي هنرمندي متولد كشمير است كه بازيگري خود را در سن 16 سالگي در تئاتر آغاز كرد و اخيراً آثار وي به عنوان هنرمند ويدئو در نمايشگاه “عكس پنج” به نمايش درآمد. وي به تيتر نيوز گفت: “تعريف بسيار كوتاه از اين ويدئو آرت يك ايده در دوران جواني است.” “در واقع ، ما …

اميرحسين رستمي هنرمندي متولد كشمير است كه بازيگري خود را در سن 16 سالگي در تئاتر آغاز كرد و اخيراً آثار وي به عنوان هنرمند ويدئو در نمايشگاه “عكس پنج” به نمايش درآمد.

وي به تيتر نيوز گفت: “تعريف بسيار كوتاه از اين ويدئو آرت يك ايده در دوران جواني است.” “در واقع ، ما مي خواستيم به چند سال قبل به آنچه كه درك كرده بوديم و آن را پشت سر گذاشته ايم برگرديم و دوره نوجواني را نشان دهيم و نشان دهيم.”

رستمي ادامه داد: ما به عنوان يك تيم كمك گرفتيم و بزرگترين نماد ويدئو آرت نام آن است.

وي همچنين در مورد تصميم براي شروع مشاركت در نمايشگاه اظهار داشت: “ما يك اثر خلق كرديم و ابتدا به اين نتيجه رسيديم كه فيلم كوتاهي كه ساخته ايم رويدادي است كه ممكن است موقعيت هنري منطقي براي آن وجود نداشته باشد. اولين تعريف ما پس از محصول بود به ما گفتند كه ويدئو آرت نيز بخش كوچكي از نمايش است و پس از برخي تحقيقات متوجه شديم كه ما با سناريوهاي تعارض به صورت غير داستاني برخورد مي كنيم. فيلم كوتاه ويديو آرت توليد كرده است. ”

رستمي ادامه داد: بر اساس اين نكات ، ما كار را به جشنواره ارسال كرديم و چند ماه بعد ، درست قبل از نوروز ، نتايج براي ما كمي روشن تر شد.

اين بازيگر در مورد سبك كار خود گفت: “اگر مي خواهم در مورد سبك صحبت كنم ، بايد به طور كلي از آن پيروي كنم. يعني ما ابتدا پيروان يا دانش آموزاني در كنار خود داريم كه به آنها تسلط داريم. ما مي توانيم در آينده نوآوري داشته باشيم و تأثير جديدي را ايجاد كند. “طبيعتاً ما در صنعت عكس قاب تئاتر b و h را دنبال كرده ايم.”
وي همچنين در مورد مشكلات حوزه هنر در دوران كرونا اظهار داشت: “در شهرهاي ايران ، كه البته متعلق به اين استان است ، هيچ آموزشي وجود ندارد كه بخواهيم از آن انتقاد كنيم. هركس ابزارهاي خاص خود را دارد. آموزش مناسب. “ممكن است افرادي باشند كه با كنجكاوي و پشتكار بتوانند چيزي را ايجاد كنند ، اما بسيار محدود و بي اثر است.”
به گفته رستمي ، روزهايي كه مي خواستند در تئاتر كار كنند ، با مجوز راهنماي معمولي سر و كار داشتند زيرا تهيه كننده قوي نداشتند و در واقع آنها تهيه كننده كار آنها بودند. وي ادامه داد: هر اتفاقي براي ما مي افتد از جيب ماست و بايد مستقيم آن را خرج كنيم. حتي اثري كه به جشنواره مي فرستيم فاقد مجوز راهنمايي است. وقتي ما او را به نمايش فرستاديم اتفاقي برايش افتاد و در واقع وقتي او را ديدند ، مردم سرشان را چرخاندند تا ببينند اين چيست. »

تيزر مفيد ويدئوآرت را در اين قسمت ببينيد:

مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي كند.

فايل را از اينجا بارگيري كنيد: video / mp4

اين هنرمند همچنين معتقد است چون از جيب خود خرج كرده اند ، نمي توانند بگويند كه مشكلات مالي زيادي داشته اند. زيرا اين همان چيزي بود كه آنها مي خواستند.

او گفت: “مشكلات زيادي در صنعت فيلم براي افرادي كه در دهه هفتاد زندگي خود هستند و مي خواهند فيلمبرداري را شروع كنند وجود دارد.” “در دهه هفتاد ايران است ، كه تاكنون به هيچ وجه به صنعت سينماي ايران دست نيافته است. اگر در اين زمينه ظهور كند ، تغيير بزرگي رخ مي دهد.”

رستمي در پايان با اشاره به اينكه كرونا كم و بيش بر همه جنبه هاي هنري تأثير گذاشته است ، مي گويد: “من احساس مي كنم كه بزرگترين بي عدالتي به جامعه هنرمندان توسط هنرها و تئاتر بود ، زيرا تئاتر” از ابتدا. تا زماني كه گروه تئاتر به طور كامل فراموش شود. ”
به گفته اين هنرمند ، وقتي اتفاقي در پايتخت مي افتد ، حداقل شش ماه طول مي كشد تا به شهرها برسد. در همين رابطه ، رستمي گفت: “اين بيانيه ابتدا بايد به صورت آزمايشي در پايتخت اجرا شود تا ببيند نتايج چه مي شود و سپس دستورالعمل هاي استاني به اين نتيجه مي رسند. حال كه هيچ اتفاقي براي پايتخت نيفتاده است ، اولويت است. “به تدريج به استانها و شهرها داده مي شود.”

به گفته اين بازيگر ، ممكن است يك عكاس براي آماده سازي سوژه به سفر نرود ، اما همچنان مي تواند با خلاقيت فردي به كار خود ادامه دهد. در مورد نقاش هم همينطور است. به عبارت ديگر ، تمام اجراهاي انفرادي يا دو نفره در اين دوره قابل اجرا بود ، اما هنرهاي گروهي مانند تئاتر در تهران ناپديد شد و دوباره ظاهر شد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.