“عوامل فردي از جمله پايين بودن ميزان هوش هيجاني و قدرت حل مسئله و تصميم گيري از عوامل فرار هستند زيرا افراد نمي توانند آن را كنترل كنند. احساسات فوري آنها.” گاهي اوقات فرار از روي كنجكاوي و كم تجربگي انجام مي شود ، بنابراين دختران تصور مي كنند آنها فرار مي كنند ، آنها …
واقعيتهاي تلخ از فرار دختران از خانه https://titr-news.ir/2021/06/واقعيتهاي-تلخ-از-فرار-دختران-از-خانه/ تيتر نيوز Sun, 20 Jun 2021 02:57:11 0000 حوادث https://titr-news.ir/2021/06/واقعيتهاي-تلخ-از-فرار-دختران-از-خانه/ “عوامل فردي از جمله پايين بودن ميزان هوش هيجاني و قدرت حل مسئله و تصميم گيري از عوامل فرار هستند زيرا افراد نمي توانند آن را كنترل كنند. احساسات فوري آنها.” گاهي اوقات فرار از روي كنجكاوي و كم تجربگي انجام مي شود ، بنابراين دختران تصور مي كنند آنها فرار مي كنند ، آنها …
“عوامل فردي از جمله پايين بودن ميزان هوش هيجاني و قدرت حل مسئله و تصميم گيري از عوامل فرار هستند زيرا افراد نمي توانند آن را كنترل كنند. احساسات فوري آنها.” گاهي اوقات فرار از روي كنجكاوي و كم تجربگي انجام مي شود ، بنابراين دختران تصور مي كنند آنها فرار مي كنند ، آنها شرايط بهتري خواهند داشت.
به گزارش تيتر نيوز ، دكتر ناهيد حسين ، وي گفت: “طبق گزارش سازمان بهداشت جهاني ، بيش از يك ميليون جوان بين 13 تا 15 سال خانه هاي خود را ترك كرده اند كه يك چهارم آنها دختر هستند.” او در يك وبينار به نام “دختران قدرتمند ، شهر بزرگ” گفت. جهاد دانشگاهي الزهرا.
اين پزشك علوم اجتماعي در ادامه با بيان اينكه ارقام دقيق تعداد دختران فراري در ايران در دسترس نيست ، اظهار داشت: “حتي آماري كه توسط پليس و غيرنظاميان منتشر شده نادرست است زيرا همه دختران فراري مانند پليس و آژانس هاي رفاهي دوست ندارند.” .
كاهش ميانگين سن فرار دختران
يكي از اعضاي دانشكده علوم حقوقي دانشگاه امين با اشاره به كاهش ميانگين سني دختران فراري ، گفت: اين كاهش يكي از اثرات شهرنشيني در دنياي امروز است. دختران از شهرهاي كوچك به شهرهاي بزرگ پناه مي برند.
حسيني با اشاره به كارهاي پژوهشي انجام شده در زمينه آسيب شناسي اجتماعي زنان پس از انقلاب اسلامي با رويكرد جنايي اظهار داشت: بيشتر اين تحقيقات در دهه 90 انجام شده است. توجه چنداني به آسيب هاي اجتماعي زنان در دهه 1960 نمي شد و فقط چهار درصد تحقيقات در دهه 1970 روي اين موارد تمركز داشت كه در دهه هاي 1980 و 1980 تا حدودي بهبود يافت. در حقيقت ، تحقيقات در مورد آسيب هاي اجتماعي 60 زنان در دهه 1990 طاقت فرسا بود.
وي معتقد است كه اين افزايش آمار تحقيق در دهه 90 از دو منظر قابل توجيه است ، يا مشكلاتي در دهه 90 افزايش يافته اند كه توجه انديشمندان را به اين موضوعات جلب كرده و يا توجه زنان در دهه 90 را افزايش داده اند.
به گفته اين كارشناس علوم اجتماعي ، اين تحقيق بر روي حجاب ، خودكشي ، طلاق ، خشونت كلامي و خانوادگي ، آزار جنسي و جسمي ، فرار ، امور خارج از ازدواج ، جرم ، علت و ***گرافي متمركز شده است. اختلافات خانوادگي ، بازداشت ، قاچاق مواد مخدر و مواد مخدر و غيره. در مجموع 15 مورد جراحت و 8787 مورد جراحت جمع آوري شد كه 80 مورد آن مربوط به فرار دختران بود.
دلايل فرار دختران از خانه
حسيني با بيان اينكه فرار از خانه تلاش براي دور ماندن از خانه است و تصميم به عدم بازگشت و تأمل در اوضاع بد زندگي در خانه است ، افزود: فرار از خانه مكانيسم دفاعي بسياري از دختران است. براي خلاص شدن از شر ناراحتي . شرايط خانه سه جنبه از اين موضوع بر عوامل موثر ، نتايج و راه حل ها متمركز است.
وي توضيح داد: عوامل فردي مانند درصد پايين هوش هيجاني و قدرت حل مسئله و تصميم گيري از عوامل فرار هستند زيرا افراد نمي توانند احساسات فوري خود را كنترل كنند. گاهي فرار از روي كنجكاوي و كم تجربگي انجام مي شود ، بنابراين دختران تصور مي كنند كه اگر فرار كنند ، شرايط بهتري خواهند داشت.
وي گفت: “بسياري از دختراني كه فرار كرده اند داراي يك محيط خانوادگي ناخوشايند ، ارتباطات ناامن و احساساتي هستند و يا احساس تبعيض مي كنند.” وي عوامل اجتماعي را ذكر كرد كه مهمترين آنها خانواده بود. گاهي اوقات سبك والدين ، كه ممكن است استبدادي يا رها شده باشد ، دليل اين امر است.
يكي از اعضاي دانشكده علوم انتظامي دانشگاه امين همچنين گفت: از دست دادن پدر يا مادر به دليل جدايي يا مرگ و حضور والدين يا سرپرست ، مي تواند منجر به سو استفاده والدين از جمله سو ***ual استفاده جنسي و جسمي دختر شود تعرض ، خانواده اتحاد مجدد ، ازدواج هاي اجباري ، تهمت ، خانواده ، محروميت اجتماعي ، فقر اقتصادي و عدم حضور والدين در برقراري ارتباط موثر با دختران نيز شرايط رواني نامطلوبي را براي دختر ايجاد مي كند و در نهايت باعث فرار از خانه مي شود.
حسيني افزود: معمولاً مقصد اين دختران در شهر ، شهرهاي بزرگ براي استفاده نكردن از هويت است و فكر مي كنند مي توان آنها را پنهان كرد. شهرهاي زيارتي ، زيارتگاه ها و پايانه هاي مسافربري و پايانه هاي مسافربري بهشت زهرا و مسافران معمولاً محل اين دختران هستند و كساني كه شكار مي كنند نيز مي دانند كه دختران به اين مكان ها پناه مي برند.
گرفتن ، بزرگترين شانس زندگي است
وي معتقد است كه دستگيري اين دختران بزرگترين شانس زندگي آنها است زيرا پليس آنها را به مراكز پليس و مراكز مشاوره و اجراي قانون ارجاع مي دهد. روانشناسان با كودكان صحبت مي كنند و آنها را به خانواده ها تحويل مي دهند و آنها را از آسيب جدي نجات مي دهند.
حسيني توضيح داد: دختراني كه قصد فرار دارند دو استراتژي مهم دارند. يكي استراتژي بقا ، كه ممكن است منبع معيشتي محدودي داشته باشد و اولين استراتژي آنها نحوه بقا است و دوم استراتژي آينده در مورد چگونگي انجام آن براي آينده. در هر دو نوع استراتژي ، جدي ترين آسيب اين دختران ، خواه ناخواه ، جنسيت است و اين عامل فساد و فحشا است.
هشدار به دختران فراري: مراقب گروه هاي فاسد باشيد
اين كارشناس علوم اجتماعي گفت: “بسياري از دختران طعمه فساد و فحشا مي شوند.” اگر اين دختران به خانه برگردند ، از سرزنش و مجازات خانواده مي ترسند و به هيچ وجه نمي خواهند به خانه برگردند ، اما اگر به خانه برگردند فرصتي برايشان پيش مي آيد. . يعني از محيط خارجي هم بدتر نيست. در واقع ، مشكلات فرار آغاز فرار است.
اعضاي دانشكده علوم انتظامي دانشگاه امين در مورد ساير عواقب فرار دختران گفتند: هزينه زندگي ، مسكن ، پناهگاه ، بي خانماني و هرج و مرج ، اولين حوادث غيرمعمول رابطه ، ضرب و شتم و ضرب و شتم در خيابان. جنگ ، سرقت ، مصرف مواد مخدر به دليل آشنايي با ديگران ، دستگيري قاچاقچيان زن ، پذيرش ازدواج موقت ، طرد شدن توسط خانواده ، بيماري هاي عفوني ، اضطراب و دلايل ديگر برخي از دلايل فرار دختران از منطقه است. خانه
براي جلوگيري از فرار چه مي توان كرد؟
وي با تأكيد بر اينكه فرار از خانه دختران مشكلي در همه جوامع است كه بايد كنترل شود ، افزود: ما بايد سياست هاي پيشگيرانه را دنبال كنيم. در پيشگيري اوليه ، ما بايد مهارت هاي زندگي دختران را بياموزيم. بيشتر فرارها در سنين بلوغ هنگامي رخ مي دهد كه دختران از هوش هيجاني و مهارتهاي زندگي كه مي توانند با معلمان و مربيان دلسوز به آنها بياموزند ، نمي فهمند.
حسيني گفت: در پيشگيري ثانويه ، دختران آسيب ديده بايد در مراكز توان بخشي آموزش ببينند و مهارت هاي لازم را كسب كنند. در جلوگيري از اشخاص ثالث ، ما بايد دختران را در خانواده هايي كه شرايط تغيير نكرده اند ، تنها بگذاريم. اين دختران معمولاً توسط خانواده هايشان مورد آزار و اذيت قرار مي گيرند و خانواده ها بايد در اين مورد آموزش ببينند.
تفاوت فرار دختران و پسران
وي در پايان گفت: تمايلات مذهبي مي تواند بسياري از فشارهاي رواني دختران را كاهش داده و اميدهاي آنها را براي جلوگيري از فعاليت هاي جنايي زنده نگه دارد. فرار يك آسيب جدي براي نوجوانان و دختران است. پسران ربوده شده اغلب به بازار كار برمي گردند ، اما دختران طعمه مجرمان مي شوند و بازگشت به جامعه سالم براي آنها دشوار خواهد بود. فرار يك مسئله فردي نيست بلكه يك مسئله اجتماعي ، امنيتي و انضباطي است. بايد به آنها توجه كنيم و آمارها را كاهش دهيم.
انتهاي پيام